مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی؛

دفتر زنان ریاست جمهوری از طرح‌های مشخص بانوان حمایت‌های خوبی دارد

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۱:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۵۸۹۰
دفتر زنان ریاست جمهوری از طرح‌های مشخص بانوان حمایت‌های خوبی دارد
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: بر اساس شاخص‌های ارزیابی شده در سند ارتقای زنان و خانواده، نرخ بیکاری زنان دانش آموخته این استان۲.۲ دهم درصد از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش برنا از اراک، زهرا کسایی‌پور در نشست هم اندیشی شرکت‌های تعاونی بانوان استان مرکزی در اراک افزود: این سند از ۲ سال گذشته با حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری کلید خورده و از ابتدای سال جاری اجرای آن آغاز شده است.

وی بیان کرد:  در این سند در حوزه اقتصادی شاخص‌های مختلفی بررسی شده که چند بخش آن از جمله مشارکت پایین اقتصادی،  نرخ بیشتر بیکاری فارغ التحصیلان زن و پایین بودن امنیت شغلی این قشر نسبت به میانگین کشور نگران کنند است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: تعاون از جایگاه مهمی در راستای رسیدن به توسعه اشتغال برخوردار است و در این راستا باید یک تبعیض مثبت برای تشکیل تعاونی بانوان و حمایت ویژه از این قشر لحاظ شود.

کسایی‌پور اظهار داشت: ۱۷ درصد از اعضای تعاونی‌های کشور را بانوان تشکیل می دهند اما این رقم در استان مرکزی هست درصد است و فاصله استان در این راستا نیز زیاد است.

وی تصریح کرد: تعاون یک کار جمعی و گروهی است که انجام فعالیت‌های موفق در آن نیاز به صبوری دارد و زنان همواره در امور مختلف صبوری و تعهد خود را به اثبات رسانه‌اند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی افزود: دفتر زنان ریاست جمهوری از طرح‌های مشخص بانوان حمایت‌های خوبی دارد و نیاز است به بخش تعاون بانوان استان مرکزی نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

 

نظر شما