تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۱:۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴۸
تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال
حجت ایمان ظلب در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن شهرستان بشرویه با حضور هفت تن از بهره‌برداران معادن این شهرستان برگزار شد که بهره‌برداران مکلف به ارائه برنامه فعالسازی و تعیین تکلیف معادن شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال و واگذاری به سرمایه‌گذاران با برنامه و دارای صلاحیت از اولویت‌های سازمان صمت استان است.

 حجت ایمان‌طلب در حاشیه جلسه تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد شهرستان بشرویه افزود: در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن شهرستان بشرویه با حضور هفت تن از بهره‌برداران معادن این شهرستان برگزار شد که بهره‌برداران مکلف به ارائه برنامه فعالسازی و تعیین تکلیف معادن شدند.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت از بهره‌برداران این معادن اقدام و معادن از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری ۲۹۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریالی در بخش معدن شهرستان بشرویه تاکنون خبر داد و گفت: در مجموع ۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در بشرویه صادر شده است.

وی استخراج اسمی سالانه مواد معدنی در بشرویه را حدود ۳۹۵ هزار تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ذخایر قطعی معدنی این شهرستان بیش از ۳۱ میلیون تن است.

ایمان‌طلب افزود: فعالیت‌های معدنی در این شهرستان برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان بشرویه گفت: انواع گرانیت، سرب و روی، هماتیت، خاک‌های صنعتی، کلسیت، مرمر، بنتونیت و سنگ لاشه از جمله مهمترین مواد معدنی استخراجی این شهرستان است.

استان معدنی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۲۰ کیلومتری بیرجند است.

 
نظر شما