پرداخت زکات در چهارمحال و بختیاری ۱۲۷ درصد رشد داشت

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۲:۵۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۶۵۱۰
پرداخت زکات در چهارمحال و بختیاری ۱۲۷ درصد رشد داشت
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان در ۶ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در جلسه مشترک اقامه نماز و زکات استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش ۱۰۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال زکات واجب و مستحب و فطریه در استان جمع‌آوری شده است.

به گفته او، از این میزان ۱۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال زکات فطریه عام و سادات و ۶۲۴ میلیون ریال کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

او اظهار کرد: در این مدت یک میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال زکات واجب و ۸۳ میلیارد ریال نیز زکات متسحب جمع‌آوری شده است.

ملکپور اظهار داشت: با میزان کفاره‌های جمع‌آوری شده با همکاری اداره کل غله و سازمان صنعت، معدن  و تجارت استان یک هزار و ۱۵۰ بسته آرد تهیه و بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد.

او با اشاره به بحث فرهنگسازی در خصوص پرداخت زکات گفت: مبلغان و روحانیون در روستاها و مناطق مختلف و همچنین رسانه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ زکات نقش مهم و موثر دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ترویج فرهنگ زکات ۱۳۹ روحانی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ۵۷ روحانی مستقر و ۱۷ روحانی دیگر در این حوزه در مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

ملکپور افزود: هم‌اکنون بانک اطلاعاتی موثران زکات استان و مودیان زکات تهیه شده است که ۹۷۶ نفر در حوزه زکات با کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری همکاری دارند.

نظر شما