در مراسمی با حضور مسئولان:

فعالان عرصه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۰:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۶۹۵۷
فعالان عرصه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
زنان عشایر این استان؛ به منظور حفاظت از خود و خانواده‌شان و نیز وسایل و لوازم ناچیزشان در برابر برف و باران از سیاه چادر استفاده می‌کنند. سیاه چادر با دستگاه های ساده و ابتدایی بافندگی از موی بز تابیده نشده به دست می‌آید و معمولاً برای فروش بافته نمی‌شود. این سیاه چادرها با وجود داشتن منافذ متعدد در برابر آب کاملاً نفوذناپذیر است. کهن‌ترین سابقه‌ی سیاه چادر مربوط به تاریخ بین‌النهرین است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد،مجید صفایی در این مراسم  با اشاره به اینکه گردشگری محور اصلی توسعه در کهگیلویه و بویراحمداست،افزود: فعالان گردشگری،سرمایه گذاران،شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در توسعه اقتصادی و  فرهنگی استان نقش بسزایی دارند.

صفایی با اشاره به اینکه ظرفیتهای گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با بسیاری استان‌ها نیست گفت: آماده هر گونه همکاری و مشارکت با سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری برای افزایش زیر ساخت ها و توسعه این صنعت اشتغالزا در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته گردشگری(گردشگری وتوسعه روستایی)،گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پرداخت تسهیلات ملی ارزان قیمت بوم گردی به سرمایه گذاران در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در اولویت کاری این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: واحد های بوم گردی زود بازده هستند و ایجاد آن ها راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی بهتر استان به گردشگران در ایران و خارج از کشور است.

در پایان این مراسم از شهردار سی سخت به عنوان شهردار نمونه حوزه گردشگری و مدیر هتل پارسیان یاسوج برای خدمات دهی با کیفیت به گردشگران تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز