استاندار مرکزی؛

تا پایان دولت ۲۰طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری می رسد

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۰:۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۶۹۷۹
تا پایان دولت ۲۰طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی  به بهره برداری می رسد
 استاندار مرکزی گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۲۰طرح بزرگ با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد ، در سطح استان بهره برداری می شود که این مهم نیازمند ۱۷۰میلبارد تومان اعتبار است که می طلبد حمایت های لازم در این راستا صورت گیرد .

 به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان اظهار داشت : استان مرکزی در خصوص وصول درآمدها از سهم بودجه ، یازدهمین استان کشور است که میزان درآمدزایی استان باید ۴هزار میلیارد تومان باشد و این در حالی است که در توزیع بودجه استانها جزء استان بیست و سوم هستیم که مورد گلایه پندی مسئولین است چرا که استان مرکزی در بخش اقتصاد ، ایجاد ثروت و تولید نقش موثری دارد .

وی افزود : طی دو سال اخیر تخصیص بودجه به استان در سه ردیف۱۵درصد سهم معدن ، ۲۷صدم ارزش افزوده از ورزش و راهنمایی و رانندگی بسیار ناچیز بوده که می طلبد توجه بیشتری در این راستا صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: تخصیص قانون اعتبارات متوازن در استان مناسب نیست و در بهترین حالت آن ۳۰درصد بوده است و با توجه به اینکه استان مرکزی، استانی نفتی نیست و باید از قانون توازن بهره گیری بیشتری داشته باشد.

آقازاده تصریح کرد : شش ماهه نخست سال جاری به رغم تمام مشکلات ، ۴۲درصد از کل بودجه استان تخصیص یافته که اقدام بسیار مناسب و مطلوبی است و امید است که تا پایان سال نیز تخصیص اعتبارات به همین رویه به استان تزریق شود .

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان نیز بیان داشت : در بهار سال جاری استان مرکزی، پایین ترین نرخ بیکاری معادل ۶.۵درصد طی هفت سال گذشته را داشته است و طی سالهای اخیر نیز از استان های شاخص در پایین بودن نرخ بیکاری مطرح بوده که این مهم مرهون تلاش و حمایت کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان بوده است .

وی یاد آور شد : مشکلات شرکت هپکو تا امروز به واسطه حمایت دولت ، مسئولین و نمایندگان استان تاحدودی رفع شده است اما در چند واحد تولیدی استان مشکلاتی وجود دارد که امید است در اسرع وقت مشکلات این واحدهای نیز رفع شود .

استاندار مرکزی با اشاره به میزان صادرات غیر نفتی استان نیز گفت : طی دو سال ۹۷ و ۹۸ میزان صادرات غیر نفتی استان رکورد تاریخی خود را ثبت کرد و به رغم تمام مشکلات و محدودیت های ناشی از تحریم ها در بازار ارز و سرمایه از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

وی ادامه داد : طی شش ماهه سال جاری میزان صادرات غیر نفتی استان ۴۱۰میلیون دلار بوده که با وجود مشکلات و به ویژه شیوع بیماری کرونا رقم مناسبی است که امید است تا پایان سال نیز این مهم به رقم بالایی برسد .

مقام ارشد استان با اشاره به بارندگی های شدید و سیل ناشی از آن در بهار سال گذشته نیز اظهار داشت: در کل تاریخ استان ۱۰۰هزار واحد مسکونی در روستاهای استان بازسازی شده که ۱۰هزار واحد آن در دولت یازدهم و دوازدهم بهسازی و بازسازی شده است که این اقدام بسیار مهم منجر به افزایش انگیزه و مهاجرت روستائیان شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز