دستگیری اعضا باند کلاهبرداری پرونده طلافروشی‌های چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۲:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۷۰۳۴
دستگیری اعضا باند کلاهبرداری پرونده طلافروشی‌های چهارمحال و بختیاری
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از دستگیری اعضا دومین باند کلاهبرداری در پرونده طلافروشی‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: از ۲ ماه گذشته ۲ پرونده کلاهبرداری طلافروشی در استان تشکیل شد که یک پرونده   در تاریخ هشتم شهریورماه با دستگیری اعضای باند کلاهبرداری مختومه شد و اعضای پرونده جدید نیز در این هفته با تلاش ماموران آگاهی و همکاری دادستان دستگیر شدند.

امان‌اللهی افزود: در این پرونده چهار نفر با سوء استفاده از اعتماد مردم و دادن وعدهای سود سرشار و غیرعرفی، اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده کرده بودند و مقدار قابل توجهی طلا، وجه نقد و سکه افراد را به منظور سرمایه‌گذاری و پرداخت سود کلان دریافت کرده و سپس متواری شده بودند که رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او اظهار کرد: این افراد با جلب اعتماد مردم و پرداخت سود کلان، مقداری  پول و طلا از شهروندان دریافت کرده بودند و پس از پرداخت سود اندکی از ۲ ماه گذشته متواری شدند.

به گفته او، در این پرونده، ۱۸۰ نفر شاکی وجه نقد و طلای خود را به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال در اختیار این افراد گذاشته بودند،تا بعد از مدتی سود دریافت کنند، اما به دلیل متواری شدن طلافروشان، شاکیان به پلیس مراجعه کردند.

امان‌اللهی افزود: در این رابطه سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و  سرباند نیز که متواری شده بود با پیگیری و رصدهای انجام شده در یکی از استان‌های جنوبی کشور شناسایی و دستگیر شد.

او به همکاری دستگاه قضایی و دادستان استان در خصوص صدور مجوزهای لازم و ورود جدی و قاطع اشاره کرد و از مردم خواست، به وعدهای توخالی و فریب دهنده این دسته افراد توجه نداشته باشند.

نظر شما