رئیس ستاد پیشگیری از کرونا در شهرداری تبریز اعلام کرد؛

احتمال اعمال محدودیت بیش‌تر در خدمات شهری با افزایش شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۱:۵۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۷۰۵۱
احتمال اعمال محدودیت بیش‌تر در خدمات شهری با افزایش شیوع کرونا
رئیس ستاد پیشگیری از کرونا در شهرداری تبریز گفت: وضعیت کرونا در تبریز خوب نیست و این واقعیتی است که شهروندان باید جدی قلمداد کنند چراکه در غیر این صورت احتمال اعمال محدودیت های بیش تر در حوزه خدمات شهری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن‌زاده طی گفت و گویی گفت: ستاد کرونای استانی و شهرستانی در هفته‌های اخیر تدابیری اتخاذ کرده اند و اگر روند شیوع ویروس کرونا ادامه یابد، محدودیت‌هایی که پیش از این در حوزه خدمات شهری وجود داشت، باز می‌گردد.

او با تاکید بر اینکه ملزوم به رعایت دستورهایی هستیم که ستاد کرونا اعلام کرده است، افزود: هم اکنون اقداماتی به دستور شهردار محترم در مجموعه شهرداری تبریز آغاز شده است. به طور مثال محدودیت‌هایی برای اتراق در پارک ها که مصوبه ستاد کرونا است انجام می‌یابد. هر چند مدیریت پارک‌ها از لحاظ فنی و خدماتی بر عهده شهرداری است ولی شهرداری به غیر از مسائلی اندک ضابط قضایی نیست و از نیروهای انتظامی تقاضا داریم همکاری خوبی که تا امروز با شهرداری داشته اند تداوم یابد.

حسن‌زاده ادامه داد: وظیفه نگهبانان پارک‌ها، توصیه‌های مختلف و حفظ امنیت مردم در پارک است ولی جایگاه نیروهای انتظامی از لحاظ قانونی بالاتر است و ما نیز بازوی کمکی آنها هستیم. تقاضا دارم تمام دستگاهها در کنار شهرداری تبریز در خصوص رعایت مصوبات ستاد کرونا نظارت داشته باشند.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز بیان کرد: در برخی پارک ها شاهد تجمع هایی بودیم که به دستور شهردار تبریز ابلاغ کرده ایم تعطیل شوند. به طور مثال اطراف استخر ائل گلی و عینالی که مردم تجمع می کردند خواسته ایم نوارکشی شود.

حسن‌زاده با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در تبریز طی روزهای اخیر گفت: در حالی که در زمان اوج کرونا نیز میزان بستری در بیمارستان‌های تبریز بیش از ۷۵۰ نفر نبود ولی به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم اکنون این تعداد به ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا در شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به عدم رعایت مسائل بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط تعدادی از شهرندان در اتوبوس ها رعایت نشود، مجبوریم درخواست محدود کردن خدمات و حتی تعطیل کردن آن را دهیم.

به گفته او، در حال حاضر ۸۵ نفر از طرف سازمان اتوبوسرانی شهرداری تبریز وظیفه نظارت بر رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی در این ناوگان را دارند.

حسن‌زاده خطاب به شهروندان تبریزی بیان کرد: نباید بگوییم ما کرونا نگرفته ‌ایم و نمی‌گیریم. در شرایط فعلی امن ترین نقطه ای که ما فکر می کنیم خانه باشد هم امن نیست چرا که شاهدیم اخیرا کرونا خانوادگی نیز انتقال می یابد.

 

 

نظر شما