استاندار کرمانشاه؛

در ایام اربعین هیچگونه مراسمی نداریم

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۷۷۱۲
در ایام اربعین هیچگونه مراسمی نداریم
استاندار کرمانشاه با ابزار نگرانی از روند افزایشی تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها، از تمدید محدودیت‌های 19‌ گانه کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز در در حاشیه برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا در جمع اصحاب رسانه، گفت: آماری که امروز در ستاد ملی کرونا از وضعیت شیوع ویروس کرونا در 31 استان کشور مطرح شد، وضعیت خیلی از استان‌ها(حدود 26 استان) را نگران‌کننده عنوان کرد که یکی از این استان‌ها، کرمانشاه است.

او در خصوص آمار بسترها و مرگ‌ومیرهای کرونایی در استان، گفت: وضعیت مبتلایان با شیب بسیار زیادی رو به افزایش است که متاسفانه از هفته گذشته هم وضعیت فوتی‌ها هم با یک شیبی، در حال افزایش است.

استاندار کرمانشاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بحث حمل و نقل استان را 44 درصد عنوان کرد و افزود: آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در سایر موضوعات نسبت به کشور پایین است، تقاضا داریم مردم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی را کاملا جدی بگیرند.

او از تمدید محدودیت‌های 19‌گانه کرونایی در استان خبر داد و گفت: محدودیت‌های اعمال شده در این هفته نیز تمدید می‌شود تا بتوانیم مقداری جلوی این بیماری را بگیریم.

بازوند با ابزار نگرانی از روند افزایشی تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها در استان، افزود: امروز تعداد بستری‌های استان نسبت به پیک دوم، چهار نفر افزایش یافته در پیک دوم تعداد بستری 484 نفر بود، اما امروز به 488 نفر رسیده‌ایم.

او یادآور شد: افزایش امار بستری‌ها بیانگر این است که ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه نقاط ضعفی داریم که مردم باید به جدیت کامل پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در ایام اربعین هیچ مراسمی در کرمانشاه برگزار نمی‌شود، گفت: چگونگی و ریز این موضوع در ستاد کرونای استان طی اطلاعیه‌ای به استحضار مردم خواهد رسید.

بازوند در پایان با تاکید بر تعطیلی مرز خسروی، گفت: مرز همچنان بسته است و قطعا بعد از اربعین هم به علت ممنوعیت عراق، ترددی نخواهیم داشت.

گفتنی است، تعطیلی مدارس، تعطیلی تمامی آموزشگاه‌های علمی آزاد، تعطیلی مهد‌های کودک، تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها و سراهای دانشجویی، عدم برگزاری تمام آزمون‌های حضوری، کاهش حضور کارکنان دولت (‌30 درصد کاهش یابد) با توجه به نظر مدیر سازمان، تقلیل ساعت فعالیت پاساژها، بازار روزها، میادین میوه و تره بار و نظارت بیشتر بر اینگونه فعالیت‌ها، اعمال محدودیت در پارک‌ها تفرجگاه‌ها مراکز گردشگری و نظارت بیشتر بر پارک‌ها، اعمال محدودیت با جلوگیری از هر گونه تجمع در آرامستان‌ها و مجالس عزاداری، اعمال محدودیت تالارهای پذیرایی و مجالس عروسی، اعمال محدودیت یا جلوگیری از مراجعه حضوری در دفاتر پیشخوان، مراکز خدمات الکترونیک قضایی، پلیس10+، اعمال محدودیت یا تعطیلی تمام مراکز ورزشی، اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، محدودیت تشکیل جلسات حضوری در تمام ادارات، محدودیت در برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت های خاص در مساجد، تکایا و اماکن متبرکه، تداوم تعطیلی استخرهای شنا،تعطیلی اقامتگاه‌ها و تورهای گردشگری، اعمال نظارت قوی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ماسک و رعایت فاصله فیزیکی) در پایانه‌های مسافربری، ریلی و هوایی، اعمال تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها (ماسک و فاصله فیزیکی) در تاکسیرانی و اتوبوسرانی، 19 محدودیت اعلام شده از سوی استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا طی هفته گذشته بوده که این هفته هم اعمال آن‌ها تمدید شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز