سرپرست سازمان صمت هشدار داد:

برخورد جدی با محترکان و عدم ثبت موجودی انبار

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۵۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۲۱۹
برخورد جدی با محترکان و عدم ثبت موجودی انبار
جرجانی گفت: با صاحبان کالا‌هایی که نسبت به اعلام موجودی و ثبت انبار اقدام نکرده باشند ، بدون اغماض و با قاطعیت برخورد قانونی می‌شود و برای مراحل به تعزیزات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، جرجانی با اشاره به تشدید نظارت بر انبار‌ها گفت: دارندگان انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالا (هر گونه محل نگهداری) و همچنین صاحبان کالا اعم از افراد حقیقی و حقوقی و تعاونی‌ها ملزم و موظف به ثبت انبار و اعلام موجودی هستند.
جرجانی افزود: در صورت ثبت نکردن انبار و مشخصات کالا در سامانه جامع انبارها ، فعالیت انبار‌های شناسایی شده توسط بازرسان ، غیرقانونی تلقی شده و از مصادیق احتکار و یا ظن به قاچاق محسوب می‌شود.

وی گفت: با صاحبان کالا‌هایی که نسبت به اعلام موجودی و ثبت انبار اقدام نکرده باشند ، بدون اغماض و با قاطعیت برخورد قانونی می‌شود و برای مراحل به تعزیزات حکومتی استان معرفی خواهند شد.
سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی نقش مؤثر سامانه جامع انبار‌ها را در جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار و همچنین شفاف‌سازی مسیر کالا‌های حساس و ضروری در کشور مهم دانست و افزود: تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۳۸ انبار در سامانه جامع انبار‌های خراسان جنوبی ثبت شده است.
جرجانی گفت: این سامانه با هدف رهگیری کالا از مبدا تا مقصد ، ورود و خروج و دپوی کالا در انبار‌ها و ارائه اطلاعات به تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه و سایر نیاز‌های کالایی راه اندازی شده است که می‌تواند به تنظیم بازار و سالم سازی تجارت کمک کند.

وی از هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به احتکار و یا جابه جایی غیرمعمول کالا، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان گزارش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز