اختصاص نیمی از تسهیلات کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۳:۴۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۸۶۶۲
اختصاص نیمی از تسهیلات کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از فعالیت کسب‌ و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا برای این استان در نظر گرفته شد که نیمی از آن تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛پروانه نیک مرام در نشست کارگره اشتغال و سرمایه‌گذاری، جهش تولید افزود:  چهار هزارو ۶۱۱  فقره پرونده واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا به بانک های این استان معرفی شدند.

وی بیان کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این میزان طرح های معرفی شده به بانک ها اختصاص یافت که تاکنون ۱۶۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نیک مرام اظهار داشت: به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کار های آسیب دیده ۱۲۰ میلیون ریال و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحد هایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده اند،پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد:۷۲۸ مورد از این تعداد پرونده های معرفی شده به بانک ها ،مربوط به شهرستان گچساران است که تاکنون  ۲۳۳ متقاضی موفق به دریافت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات  کرونا شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک های پرداخت کننده تسهیلات شامل بانک های انصار، بانک پارسیان، بانک تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت و ملی هستند.

وی ابراز کرد: بنگاه های  اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا تا پایان مهرماه فرصت دارند از این تسهیلات استفاده کنند.

نیک مرام اظهار داشت: تاکنون ۱۴ رسته فعالیتی آسیب دیده از کرونا توسط ستاد ملی کرونا شناسایی شده ‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون یک هزارو ۲۶۰ نفر در این استان بیکار شدند.

وی افزود: بیشترین تسهیلات کرونایی در بانک ملی است که تا کنون کمترین پرداختی داشته است.

نیک مرام تصریح کرد: واحد های تولیدی بدون حمایت دستگاه های اجرایی و بانک ها  نمی توانند  فعالیت خود را ادامه دهند و این امر موجب بیکاری کارگران و متوقف شدن واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی  ابراز داشت: امید است  بتوانیم در تسهیلات کرونایی همانند تسهیلات روستایی و عشایری موفق عمل کنیم.

نیک مرام اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی استان، ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان اختصاص یافت.

فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: ۴۵ میلیارد ریال کمک یارانه تسهیلات اشتتغالزایی به حساب  بانک توسعه تعاون در سال گذشته واریز شد ولی متاسفانه تاکنون از این میزان هفت میلیارد ریال تاکنون به متقاضیان پرداخت شد.

علی خوان پایه افزود: از این میزان تسهیلات  کم یارانه ای هفت میلیارد ریال تنها به بخش صنعت پرداخت شد.

وی اظهار داشت:  همچنین در بخش کشاورزی  ۵۷میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد در حالی که این میزان اعتبار برای رفع مشکل مرغ این شهرستان در نظر گرفته شده بود.

خوان پایه ابراز کرد: از ۴۵ میلیارد ریال کمک یارانه تسهیلات اشتغالزایی،   ۲۵ میلیارد ریال آن برای بخش صنعت در نظر گرفته شد که تنها هفت میلیارد ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: میزان پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش کشاورزی و صنعت ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

خوان پایه اظهار داشت:  پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه کشاورزی از سوی بانک  توسعه تعاون تا اولویت بندی متوقف شود.

رئیس بانک توسعه تعاون در این نشست گفت: ۷۰ پرونده در زمینه پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون این شهرستان به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال تشکیل شد.

صیاد محمدی افزود: از این تعداد متقاضی دریافت تسهیلات کشاورزی به ۲۹ نفر ۵۷ میلیاردو ۶۷۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی ابراز کرد: این میزان تسهیلات در زمینه دام سنتی، ساخت جایگاه دام، مرغداری، گاوداری تشکیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز