باحضور وزیر جهادکشاورزی انجام شد:

افتتاح ۱۰ طرح آبخیزداری در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۵:۵۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۸۹۹۶
افتتاح ۱۰ طرح آبخیزداری در خراسان جنوبی
۱۰ سازه آبخیزداری و آبخوانداری روز دوشنبه در دومین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی در شهرستان قاینات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،نصرآبادی بیان کرد: ۱۰ سازه آبخیزداری و آبخوانداری روز دوشنبه در دومین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی در شهرستان قاینات افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه گفت: حوزه آبخیز شهرک هاشمیه با مساحت ۱۳۲ هزار و ۷۰۷ هکتار یکی از حوزه‌های مهم در استحصال روان آب‌ها به شمار می‌آید.

علیرضا نصرآبادی افزود: ۱۰ سازه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرک هاشمیه قاینات با بیش از ۹۶ میلیارد ریال اعتبارات ملی و حجم اجرای ۲۹۳ هزار و ۹۵۰ متر مکعب و حجم آبگیری ۴۹۴ متر مکعب اجرایی شده است.

وی گفت: ۱۰ سازه شامل سه سازه بزرگ خاکی چهار پشته خاکی (پخش سیلاب) و سه سازه سنگ و ملات در پروژه آبخیزداری شهرک هاشمیه اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۸ منبع آبی شامل چاه، چشمه و قنات و ۶ روستای اصلی قومنجان، روم، آونج، تیغاب، آفریز و شهرک هاشمیه و آرین شهر با جمعیت هفت هزار و ۱۰۰ نفر متاثر از اجرای سازه‌های این حوزه هستند.

وزیر جهاد کشاورزی عصر دیروز (یکشنبه) به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد مرکز استان (بیرجند) شد و از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و مجتمع پرورش شتر مرغ بنیاد تعاون زندانیان بازدید کرد.

افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه به نمایندگی از پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر است.

وزیر جهاد کشاورزی نخستین بار با هدف رصد میدانی ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و افتتاح برخی پروژه‌ها به استان خراسان جنوبی سفر کرده است و به بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و دامداران استان پرداخت.

کاظم خاوازی امروز در دومین روز سفر به خراسان جنوبی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه و اجرای ۲ طرح آبیاری تحت فشار نیز بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز