۱۲طرح اقتصادی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱۹
۱۲طرح اقتصادی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ طرح کسب وکارهای کوچک در روستاهای استان اجرا و آماده افتتاح در روز روستاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ارسلان حسن پور افزود: این طرح ها با ۳۸ میلیارد  ریال سرمایه گذاری انجام شده و زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم می کند.

وی بیان کرد: تولید ماشین آلات قالی شویی در امامزاده جعفر گچساران،تولید مخازن فلزی در روستای راک شهرستان کهگیلویه،فراوری و بسته بندی میوه های خشک در دهنو  در شهرستان دنا،نانوایی صنعتی در بلهزار بویراحمد از مهمترین طرح های آماده افتتاح همزمان با روز روستا در کهگیلویه و بویراحمد است.

پانزدهم مهرماه در تقویم ملی به نام روز روستا نام گرفته است.

بیش از ۴۵ درصد از جمعیت ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها سکونت دارند.

این استان دارای یکهزار و ۶۴۱ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

حسن پور راه اندازی صندوق های خرد محلی با همکاری بسیج سازندگی استان در روستاها در قالب صندوق همیار و همچنین انعقاد تفاهم نامه با بنیاد برکت  با پرداخت تسهیلات چهار درصد به سه روستا در هر شهرستان استان برای راه اندازی کسب وکار را از راهبردهای صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد برای رونق اشتغال روستاها در سال جاری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی استان سال گذشته در زمینه جذب تسهیلات روستایی رتبه اول کشور را کسب کرد افزود: آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه اقتصادی درروستاها هستیم.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون یکهزار و ۷۵۵میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده که بخش عمده ای از آن در حوزه اشتغال بوده است.
وی میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی صندوق کارآفرینی استان به متقاضیان  از ابتدای این دولت را ۱۷هزار و۲۹۸فقره ذکر کرد.

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی اشتغال در زمینه های بومگردی،خط تولید مواد شوینده،تولید و فراوری محصولات کشاورزی،صنایع دستی و صنایع کوچک پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر فقره وام اشتغال صندوق کارآفرینی امید ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز