به مناسبت گرامی داشت روز روستا و عشایر:

با اجرایی طرح های ساخت مسکن نیازمندان از مهاجرت روستاییان به شهرهاجلوگیری شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۹۲۶۴
با اجرایی طرح های ساخت مسکن نیازمندان از مهاجرت  روستاییان به شهرهاجلوگیری شد
مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد مقدس به عنوان اولین نهاد متولی ساخت و ساز در مناطق روستایی گفت:با اجرای طرح‌هایی مانند ساخت مسکن نیازمندان، بهسازی و مقاوم سازی منازل نیازمندان در روستاها، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها، شاهد مهاجرت معکوس و رونق فعالیت‌های اقتصادی در روستا‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین جنتی به مناسبت گرامی داشت 15 مهر ماه روز روستا و عشایر ضمن گرامی داشت این روز و تبریک این روز ملی به شوراها اسلامی , دهیاران , و روستانشینان عزیز در سراسر کشور خصوصا روستانشینان استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: روستا جایگاه صمیمیت و آرامش است . روستا , جامعه ای است که می توان آغاز گری تمدن را از آن دانست و روستائیان مردمی هستند که صدق اعمال و رفتارشان , گستره نعمت را بر آنان وسعت می دهد . 

جنتی مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند افزود: این مهم ضرورت خدمات رسانی به روستاییان را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه با هدف مستند سازی املاک روستایی تاکنون ۴۰ هزار فقره سند مالکیت در روستاهای این استان صادر شده است بیان کرد: با تخصیص ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار عملیات بهسازی روستایی در قالب طرح‌های هادی با ۲۶۰ پروژه در دست اجرا است.

وی همچنین از تخصیص ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلا عوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای احداث مسکن خبر داد و افزود: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد شامل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد محرومان و هزار واحد خسارت دیده‌ی دیگر در سطح استان توسط بنیاد مسکن و با مشارکت مردم و همکاری سایر نهادهای مرتبط مقاوم سازی می‌شوند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز