تولید ۲۰ هزار تن شیر و لبنیات توسط عشایر در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۳۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۹۴۱۹
تولید ۲۰ هزار تن شیر و لبنیات توسط عشایر در چهارمحال و بختیاری
عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ یدالله چراغپور، معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان ۲۰ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

او افزود: چرای دام عشایر در مراتع بکر و عاری از هرگونه آلودگی از کود شیمیایی و سم گیاهی، همچنین نگهداری از دام‌های بومی محلی سالم با نظارت کامل شبکه دامپزشکی، از عمده دلایل مرغوبیت محصولات پروتئینی و لبنی عشایر استان است.

چراغپور اضافه کرد: دام‌های سبک عشایر کوچروی این استان در زمان استقرار در مناطق ییلاقی ۲۵۰ تن پشم گوسفند و ۵۰ تن نیز کرک و مو بز تولید می‌کنند.

او سیاه‌چادر‌های هر یک از عشایر استان را یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از ۱۵ هزار خانوار جمعیت عشایر کوچروی شناسایی شده استان، در تولید صنایع دستی گلیم، جاجیم، چوقا و چادر و سبد بافی سهیم هستند.

چراغپور، از ابلاغ و اولویت‌گذاری خرید و ذخیره‌سازی بیش از پنج هزار تن محصول جو خارجی و داخلی خوراک دام، با قیمت مصوب دولتی برای زمان میان‌بند و فصل گرم و کم علوفه خبر داد و گفت: امسال نیز درخواست ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ارزان قیمت به منظور حمایت و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز مکاتبه با امور عشایر کشور انجام شده است.

او افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر در نظر گرفته شده که پارسال نیز ۳۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد.

چراغپور، حمایت غیرمستقیم برای افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از عمده وظایف مسئولان این اداره عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز