نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

درآمدهای حاصل از زکات در ایجاد اشتغال مولد هزینه شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۱:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۹۴۵۲
درآمدهای حاصل از زکات در  ایجاد اشتغال مولد هزینه شود
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای عالی زکات استان مرکزی گفت: درآمدهای حاصل از این واجب شرعی باید در راستای سرمایه‌گذاری، توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی، رشد تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال مولد هزینه شود.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی  در شورای زکات استان مرکزی افزود: درآمدهای ناشی از جمع‌آوری زکات فرصت ارزشمندی برای توانمندی مددجویان دستگاه‌های حمایتی به خصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی ادامه داد: بخشی از درآمدهای حاصل از زکات باید با مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی کارشناسانه در راستای راه‌اندازی واحدهای تولیدی بکار گرفته شود تا از این طریق ضمن توانمند سازی افراد در راستای افزایش تولید ناخالص ملی و تقویت بهره‌وری نیز نقش آفرینی کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: نوسانات اقتصادی کشور اختلاف طبقاتی را هر روز در جامعه بیشتر می‌کند که این مهم‌ به مراودات اجتماعی آسیب جدی وارد می‌کند و باید از تمام ظرفیت‌ها به خصوص زکات برای حل این مشکل استفاده کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: اگر چه نمی‌توان اختلاف طبقاتی را در جامعه به کلی حذف کرد اما توازن و تعادل نسبی بر اساس تقویت روحیه برادری را می‌توان در جامعه نهادینه کرد که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این امر مهم نقش‌آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: مبارزه با فقر و تلاش برای کاهش شکاف اقتصادی یک تکلیف اساسی و مهم برای آحاد مردم و مسئولان است و باید سرلوحه امور قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: پرداخت زکات یک حکم الهی و از واجبات دینی ماست و می توان با پرداخت آن زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم کرد.  
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: فضای فرهنگی ناشی از اجرای زکات در جامعه تقویت بنیه اعتقادی را در بین آحاد مردم جامعه موجب می‌شود و باید برای گسترش این فرهنگ برنامه ریزی کرد.  
وی افزود: اساس حمایت از نیازمندان باید در راستای توانمندسازی باشد و نهادهای حمایتی به خصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) باید برنامه های خود را بر این اساس تدوین کنند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز