عباسی عنوان کرد :

افزایش ۷۲درصدی خرید اینترنتی در استان مرکزی در روزهای کرونایی

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۷:۴۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۹۷۳۹
افزایش ۷۲درصدی خرید اینترنتی در استان مرکزی در روزهای کرونایی
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان میزان خرید اینترنتی 72درصد و ارائه سرویس پست ویژه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد افزایش 185 درصدی همراه بوده است. 

به گزارش برنا از اراک محمدرضا عباسی طی نشست با اصحاب رسانه، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی پست (۱۵تا ۲۱مهرماه ) بیان داشت : گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها منجر به کمرنگ شدن خدمات پستی نشده بلکه با سرویس‌های جدید در بستر آی‌تی و خدماتی که نیاز روز مردم و ادارات و سازمان‌ها طراحی شده، به عنوان تکمیل کننده زنجیره خرید و فروش تا دریافت بیش از پیش مورد استقبال و توجه عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پستی تنها منحصر به بسته و پاکت نیست افزود : در حال حاضر 30 درصد خدمات پستی سرویس‌هایی در بستر IT و به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که باید اذعان داشت ارائه خدمات پست،برای افراد ، دو کد پستی و ملی تعریف شده و مورد نیاز است که در این راستا در استان یک میلیون و 180 هزار مکان شناسایی و در بانک اطلاعاتی کدپستی ثبت شده که 820 هزار کد شهری و حدود360 کد روستایی هستند.

عباسی اظهار داشت : پست استان مرکزی سه هزار و 220 واحد شهری و روستایی و 185 پرسنل رسمی، شرکتی و قراردادی و 490 نفر پیمانکار در بخش‌های قبول و ارسال و توزیع بخش مهمی از ارتباطات استان را عهده دار هستند . وی با بیان اینکه روزانه حدود هشت هزار مرسوله در سطح استان جابجا می‌شود گفت :طی 6 ماه سال جاری 23 هزار مرسوله در سطح استان جابجا شده افزایش 50 درصدی داشته که نیمی از این مرسولات وارده و نیمی نیز صادره هستند.

عباسی تصریح کرد : بیشترین مرسولات پستی به استان های تهران ، اصفهان ، همدان و مازندان و ارسال مرسولات خارجی نیز به کشورهای کانادا ، آمریکا و انگلستان است. وی تاکید کرد : طی هشت سال دفاع مقدس نیز با تمام‌کشورهای دنیا به جز " اسرائیل " مبادلات پستی صورت می گرفت و تحریم های ظالمانه نیز هیچگونه تاثیری در این راستا نداشته است . مدیرکل پست استان مرکزی تاکید کرد : در روزهای بحران کرونایی ، پست یکی از شلوغ‌ترین ادارات و سازمان‌ها بوده که پرسنل آن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری نقش مهم و تاثیرگذاری در پویش در خانه ماندن و کنترل شیوع کرونا ایفا کرده اند.

عباسی در خصوص توزیع سیم کارت سرپرست خانوار در استان نیز گفت : از ابتدای آغاز طرح تاکنون حدود29 هزار سیم کارت تحویل اداره پست شده که از این تعداد تمامی سیمکارت‌ها در سطح استان توزیع شده‌اند و تعداد محدودی هم بهنقص آدرس در باجه های معطله پست باقی مانده که افراد می توانند با مراجعه به پست ، سیم کارت ها را دریافت کنند .

وی ادامه داد: 45 درصد افت ترافیک مرسولات خارجی به واسطه شیوع بیماری کرونا ایجاد شده همچنین این بیماری سبب تعطیلی بخش ریلی و هوایی شد که در آن برهه زمانی   مرسولات پستی با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و ناوگان ترابری صورت گرفت و این در حالی است که در حال حاضر بخش ریلی، هوایی و دریایی فعال هستند .

مدیر کل پست استان مرکزی حجم مبادلات پولی طی 6 ماهه سال جاری را بالغ بر 900 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : میزان حجم مبادلات پولی نسبت به مشابه سال گذشته با رشد  63 درصدی همراه بوده است و همچنین  سرانه پست برای هر ایرانی هشت مرسوله است و این در حالی است که در استان مرکزی این رقم شش مرسوله است که در صدد  رقم در استان مرکزی  ۶  مورد است که در صدد هستیم این مهم را در استان ارتقا دهیم .

مدیر کل پست استان مرکزی طرح GNAF را از طرح های  مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت : این طرح در استان مرکزی همپای استان های دیگر از پیشرفت خوبی برخوردار است اما با دو مشکل اساسی مواجه هستیم که یکی از آنها نصب پلاک های زوج و فرد و ساماندهی معتبر در روستاها که مساعدت شهرداران و بخشداران را می طلبد و مشکل دیگر ثبت اطلاعات کامل و تهیه نقشه دقیق از سوی بنیاد مسکن، ثبت اسناد و سازمان نقشه برداری کشور است و در صورتیکه که این نواقص برطرف شود می توان اواخر سال آتی از طرح GNAF در استان بهره برداری کرد .

عباسی در خصوص سرویس تجارت الکترونیک نیز بیان کرد: سرویس خرید اینترنتی از سرویس های برتر شرکت ملی پست است که اداره کل پست استان مرکزی آمادگی کامل دارد در سطح استان با فروشگاه هایی که قصد فروش محصولات خود را به صورت اینترنتی دارند قرارداد منعقد کند و تحویل محصولات از مبدا به پست تحویل شود تا نیازی به مراجعه حضوری به باجه های پستی نباشد .

وی افزود : در خصوص پست لجستیک نیز زیرساخت ها و آمادگی لازم وجود دارد که اداره کل پست مسئولیت تکمیل زنجیره تولید تا فروش محصولات را عهده دار شود و با ارائه کد پستی ده رقمی اقدامات مربوط به انبارداری ، ارسال ، بسته بندی و توزیع محصولات از صفر تا ۱۰۰ را انجام دهد .

عباسی اظهار داشت: اداره کل پست استان مرکزی در بین تمامی ادارات پست کشور و مناطق پستی تهران در پایش و ارزیابی شاخص های کیفی در مرداد و شهریور ماه سالجاری رتبه نخست کشوری و در شش ماه سال جاری رتبه پنجم را در میان استان های کشور کسب کرد .

مدیرکل پست استان مرکزی در خصوص طرح جدید " صاپست" نیز بیان داشت : این سرویس در راستای کاهش پروسه اداری ارباب رجوع در اداره پست راه اندازی و تعریف شده که در گام نخست تمامی اطلاعات افراد در سامانه ثبت و در مراجعه‌های بعدی منجر به تسهیل در انجام امور متقاضیان می‌شود.

عباسی افزود : متقاضی پس از تکمیل اطلاعات فردی ، یک شناسه به عنوان شناسه صاپستی فرد ایجاد می شود که در مراجعات بعدی، متقاضی می تواند آدرس‌های محل حضور خود را به نحوی در سامانه "صاپست" ثبت و ویرایش کند و در زمان و مکان مشخصی با اطمینان خاطر بالاتر مرسوله خود را دریافت کند. وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های اولویت دار پست در سال جاری نیز با بیان اینکه خط قرمز مسئولین پست ارباب رجوع و مشتریان هستند گفت : افزایش حداکثری رضایتمندی مردم، ارائه آموزشهای لازم به پرسنل ، گسترش ارایه خدمات و سرویس های پستی در نقاط روستایی ، تجهیز کامل و ارائه خط اینترنت پرسرعت در روستاها، ارائه سرویس های جدید و راه اندازی پست ۱۹۳ و باجه های نمایندگی تحویل سیار طی چند روز آتی ، پیگیری جدی طرح GNAF , جایگزین کردن موتورهای برقی به جای موتورهای بنرینی در راستای کاهش آلایندگی هوا و همچنین کاهش هزینه ها، توسعه ناوگان حمل و نقل موتوری و نوسازی و بهسازی ناوگان درون شهری ( برای ارائه خدمات پستی ) و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در خصوص توزیع امانات پستی از جمله برنامه های مهم در شش ماهه دوم سال جاری می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز