مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد:

بیش از ۴۱۷ هزار کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۹۸۱۷
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح هوشمند سازی کارت ملی تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد ۴۱۷ هزار و ۹۰ فقره کارت هوشمند برای هم استانی ها صادر شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح هوشمند سازی کارت ملی تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد ۴۱۷ هزار و ۹۰ فقره کارت هوشمند برای هم استانی ها صادر شده‌ است.

صادقی افزود: جمعیت واجد شرایط برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان ۵۵۶ هزار و ۵۰۹ نفر است که در شش ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۷۵۶ نفر جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام و تکمیل شده ‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام ۹۰ درصد واجدین شرایط استان تکمیل شده تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون ثبت نام ۴۹۸ هزار ۶۶ نفر از واجدین شرایط، تکمیل شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۳۷ هزار و ۳۳۱ نفر ثبت نام کارت هوشمند ملی انجام داده اند.

صادقی تاکید کرد: از ابتدای طرح تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد ۴۱۷ هزار و ۹۰ فقره کارت هوشمند برای هم استانی ها صادر شده‌ است.

وی با اشاره به مزایای کارت هوشمند ملی بیان کرد: با توجه به کاربردی شدن کارت هوشمند ملی و اینکه تمامی نهادها، سازمان ها، بانک ها و موسسات دولتی ارائه خدمات خود را منوط به داشتن کارت هوشمند ملی انجام می دهند، کلیه افراد بالای پانزده سال ملزم به دریافت کارت هوشمند می باشند در غیر اینصورت از دریافت خدمات اجتماعی محروم می شوند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از دیگر کاربردها و مزایای کارت هوشمند ملی می توان به شناسایی افراد، تصدیق هویت، امضای دیجیتال، سلامت الکترونیک، کیف پول الکترونیک، پرداخت یارانه ها، بانکداری الکترونیک، برگزاری انتخابات الکترونیک، آموزش الکترونیک، تجارت الکترونیک و در نهایت کلید ورود به دولت الکترونیک اشاره کرد که همه این مزایا باعث توزیع عادلانه فرصت ها و کاهش هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها می شود که نقش بسزایی در پویایی اقتصادی دارد.

صادقی تصریح کرد: جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی، افراد باید به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال در سراسر استان به همراه اصل شناسنامه مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: در صورت مفقود شدن شناسنامه، افراد باید به دفاتر پیشخوان دولت که طرف قرارداد ثبت احوال می ‌باشند جهت تکمیل درخواست المثنی شناسنامه مراجعه و اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین در صورت مفقود شدن کارت هوشمند ملی، فرد باید جهت ثبت نام المثنی به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز