اجرای برنامه‌های هفته کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۵۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۹
اجرای برنامه‌های هفته کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 330 مهدکودک شهری و روستایی از این نهاد مجوز فعالیت دارد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از این واحدها تعطیل است و مابقی نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ جواد نجفی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 330 مهدکودک شهری و روستایی از این نهاد مجوز فعالیت دارد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از این واحدها تعطیل است و مابقی نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته ملی کودک در مهدهای کودک و مراکز شبانه‌روزی بدون تجمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در قالب محتواهای آموزشی برگزاری می‌شود.

او افزود: تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی که از اداره‌کل بهزیستی مجوز گرفته‌اند تحت نظارت ما هستند و ما در خصوص مراکز بدون مجوز هیچ‌گونه مسئولیتی نداریم و تنها می‌توانیم به مراجع بالاتر اطلاع دهیم.

نجفی با اشاره به اخذ مجوز 330 مهدکودک از بهزیستی استان، اضافه کرد: در حال حاضر مهدکودک‌های فعال با یک سوم و یا یک چهارم ظرفیت و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی به صورت مجازی و گاها حضوری با رعایت نکات بهداشتی و محدود برگزار می‌شود.

استفاده از دوربین مداربسته در مهدهای کودک اجباری است

او با اشاره به نظارت اداره‌کل بهزیستی بر مهدهای کودک، گفت: استفاده از دوربین مداربسته در این مراکز اجباری است و همچنین به صورت ماهیانه و دوره‌ای مهدهای کودک توسط بازرسان شهرستانی، استانی و اعضای کمیسیون‌های نظارت بازرسی می‌شود.

نجفی گفت: این نظارت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های مشخص شده و از نظر امنیتی، اعتقادی، تخصصی، محتواهای آموزشی و بهداشت انجام می‌شود.

او با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی استان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مختص کارکنان مهدهای کودک، افزود: کارکنان مهدهای کودک باید در دوره‌های آموزشی مشخص شده شرکت کنند و دانشنامه این دوره‌ها را اخذ کنند و بتوانند در مهدهای کودک مشغول به کار شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: والدین می‌توانند تخلفات مهدهای کودک شامل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اخذ شهریه اضافی و محتواهای آموزشی را به ادارات بهزیستی گزارش دهند.

او اضافه کرد: در صورت اثبات و با توجه به نوع و شدت تخلفات با مهدهای کودک برخورد می‌شود و در صورت صلاحدید منجر به تعطیلی هم خواهد شد.

گفتنی‌است، از 12 تا 18 مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده و شعار امسال این هفته «آینده را باید ساخت» است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز