رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هشدار داد:

مردم در تجمعات شرکت نکنند / افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۴۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۰۰۸۵
مردم در تجمعات شرکت نکنند / افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم به هیچ عنوان در تجمعات شرکت نکنند که اگر این اتفاق بیفتد، شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم به هیچ عنوان در تجمعات شرکت نکنند که اگر این اتفاق بیفتد، شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.

محمد دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم در خانه بمانند، در منزل زیارت اربعین را بخوانند و عزاداری کنند.

وی از افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: متاسفانه طی یک هفته اخیر روز به روز شاهد افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بخش‌های بیمارستان‌های استان بخصوص بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند و آی. سی. یو در حال پر شدن است و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده شرایط بدتری را خواهیم داشت.

وی افزود: از نظر نرخ بروز بیماری جزو پنج استان اول کشور هستیم و شهر بیرجند (مرکز استان) وضعیت خوبی ندارد.

دهقانی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون این ویروس به عملکرد ما بستگی دارد و عملکرد ما نشان دهنده رفتار آینده ویروس است همانطور که می‌بینیم هر وقت پروتکل‌های بهداشتی دقیق رعایت شده این ویروس کمتر شده و زمانی که رعایت نشده، شاهد افزایش آمار بودیم.

وی درخصوص طبخ و توزیع غذای نذری گفت: دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت در این خصوص کاملا شفاف است، طبخ و توزیع در محل برگزاری مراسم ممنوع است و اگر جایی پخت انجام می‌شود محل توزیع هدف مشخص باشد و بدون تجمع صورت گیرد ولی در محل برگزاری مراسم هیچ گونه اجازه پذیرایی نیست مگر اینکه در جایی پخته و در جای دیگری بدون تجمع توزیع شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داروهای استفاده شده در بیمارستان و بخصوص بخش مراقبت‌های ویژه هزینه‌های خیلی بالایی دارد و رایگان نیست همچنین پرسنل بهداشت و درمان ما بار سنگینی بر دوششان است و خسته شدند و تعداد پرسنلی که درگیر شدند بیشتر شده، از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، به مهار بیماری کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کرده است که مطمئنا طی روزهای آینده آمار فوتی‌ها نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مردم در منازل خود بمانند و در خانه عزاداری کنند، از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان مراسم در فضاهای بسته برگزار نشود و براساس مصوبه ستاد کرونا هیچ مراسم دسته‌روی و پیاده‌روی برگزار نخواهد شد.

دهقانی بیان کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود مانند پیک‌های قبلی که همراهی خیلی خوبی را داشتند و با همکاری آنها توانستیم بیماری را کنترل کنیم، اکنون نیز نیازمند همکاری و همراهی جدی آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل «استفاده از ماسک»، «رعایت فاصله حداقل یک تا ۲ متر» و «شست و شوی مکرر دست‌ها» هستیم تا بتوانیم پیک سوم را که از پیک دوم فراتر رفته است، کنترل کنیم و موفق به مهار بیماری در استان شویم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا هم درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان وقت اداری سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه در خراسان جنوبی گفت: تعداد بیماران بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان به ۲۴۷ نفر رسید که نسبت به روز قبل ۲۰ درصد و نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان ۱۱۶ نفر بوده که نسبت به روز قبل پنج نفر و نسبت به هفته گذشته ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به ۲۳ نفر رسید که نسبت به روز قبل سه نفر و نسبت به هفته گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین موارد بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۹ نفر هستند که نسبت به روز قبل ۶ نفر و نسبت به هفته گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی افزود: میزان بروز تجمعی در استان ۴۳۳ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به روز قبل ۶ در صد هزار و نسبت به هفته قبل ۶.۸ افزایش در موارد بروز تجمعی را داشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز