مدیر شرکت ملی نفت منطقه گلستان:

شرکت نفت تنها تامین کننده سوخت است/ جهاد کشاورزی در توزیع سوخت به کشاورزان عدالت را رعایت کند

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۰۱۱۴
مدیر شرکت ملی نفت منطقه گلستان گفت: از آنجایی که شرکت نفت تنها تامین کننده سوخت مصرفی است، جهاد کشاورزی به عنوان سیاستگذار توزیع سوخت در بخش کشاورزی بایستی عدالت در توزیع را رعایت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی افتخاری در نشست خبری با اهالی رسانه گلستان اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ویترین وزارت نفت است و به جهت اینکه فرآورده های نفتی را در بخش های کشاورزی، حمل و نقل در حوزه های مختلف و غیره  تامین کرده و تخصیص میدهد و همچنین به واسطه صیانت از فرآورده های نفتی یک حوزه راهبردی است.

به گفته افتخاری پایه و اساسی مدیریت بحران در سیل گلستان تامین سوخت بود.

وی در ادامه به تامین سوخت بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: نحوه دریافت و تخصیص سوخت بر اساس سطح زیر کشت استان است که سهمیه به جهاد کشاورزی تخصیص داده میشود و این سازمان وظیفه تقسیم سهمیه را بین کشاورزان دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در حیث تامین فرآورده هیچ گونه مشکلی ندارد گفت: تخصیص ها در بخش کشاورزی در سه بخش شخصی، خدماتی و حرفه ای طبق شناسایی که جهاد کشاورزی انجام و به شرکت پخش فرآورده های نفتی ارائه میدهد تخصیص داده میشود.

وی با عنوان اینکه گلستان یک استان برخوردار از لحاظ مجموعه فرآورده های نفتی است گفت: کشاورزان میتوانند به منظور اختصاص نفت و گاز و واریز سهمیه به کارت بانکی در سامانه تجارت آسان ثبت نام کنند و به شعبه مربوطه جهت دریافت سوخت مراجعه کنند.

وی اشاره کرد: در این طرح فروشنده نفت نمیتواند سوخت را بیشتر از قیمت مصوب به کشاورز بفروشد.

وی همچنین اشاره کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی تنها تامین کنده سوخت است و سیاستگذار توزیع سوخت در بخش کشاورزی جهاد کشاورزی می باشد که بایستی عدالت در توزیع را رعایت کند.

افتخاری گفت: میزان سوخت که در گلستان در واحد هکتار در اختیار کشاورزان قرار میگیرد از استان های مازندران و گلستان بیشتر است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سایر بخش های مصرف مانند صنایع، تولید و غیره نیز بایستی ثبت نام صورت بگیرد تا سهمیه از طریق سامانه تخصیص داده شود.

وی در ادامه بیان داشت: اولویت اول ما برای سوخت رسانی گاز مایع نقاطی است که از گاز طبیعی بی بهره هستند اما تا کنون با وجود اطلاع رسانی های فراوان تنها 30 الی 40 درصد افراد در سامانه درخواست تخصیص سوخت را ثبت کرده اند.

افتخاری از کسانی که به این سوخت احتیاج دارند خواست هر چه سریع تر در سامانه تجارت آسان ثبت نام نمایند.

 

نظر شما