به علت بی توجهی مردم به مسائل بهداشتی:

افزایش بیش از دو برابری بستریهای بیماران کرونایی در خراسان جنوبی / بخش سوم آی سی یو کرونا تجهیز شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۱۰۷۲
افزایش بیش از دو برابری بستریهای بیماران کرونایی در خراسان جنوبی / بخش سوم آی سی یو کرونا تجهیز شد
شریف زاده خبرداد:موارد بستری به دلیل بیماری کرونا در خراسان جنوبی نسبت به اول مهر 124 درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان بیان کرد:با اشاره به آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان وقت جمعه 18 مهر در استان ، گفت: موارد بستری نسبت به هفته گذشته ۲۷ درصد و نسبت به روز اول مهر ماه ۷۷ درصد افزایش داشته است.
دکتر شریف زاده افزود: موارد بستری به دلیل بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته ۵۷ درصد و نسبت به روز اول مهر ماه ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ماه ۸۰ درصد افزایش و موارد بستری بدحال نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ماه ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

شریف زاده افزود: مجموع آزمایشات انجام شده در استان 16 هزار و 355  مورد است که از این تعداد3 هزار و 826  مورد نمونه مثبت بوده است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان ۲۷۵ نفر، تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان ۱۴۱ نفر و تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۸ نفر است.
شریف زاده افزود: همچنین موارد بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۶ نفر هستند و متاسفانه با فوت ۵ نفر، آمار کل فوتی‌ها در استان به ۱۸۰ مورد رسیده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان گفت: میزان بروز تجمعی در سطح استان ۴۶۳ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به هفته گذشته ۱۳ درصد و شاخص کشوری ۵۹۷ در صد هزار نفر جمعیت بوده که نسبت به هفته گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
شریف زاده افزود: نسبت مرگ و میر در استان 4.7   درصد و در کشور 5.7  درصد، میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان 21.8 در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۳ در صد هزار نفر جمعیت است.
وی گفت: شاخص نمونه گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان 19.8 و در کشور 50.1 در هزار نفر جمعیت است و درصد نمونه‌های مثبت در استان 23.4 درصد و شاخص کشوری 11.6 درصد است.
وی در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۶۱۶ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه‌ی اول که نسبت به شاخص کشوری وضعیت بدتری را دارد، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۴۸۹ در رتبه دوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۴۶۷ در رتبه سوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۴۵۰ در رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۴۴۶در رتبه پنجم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۴۳۲ در رتبه ششم، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۴۲۹ در رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۳۰۲ در رتبه هشتم، شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۳۳ در رتبه نهم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲۱۷ در رتبه دهم و شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۱۳۵ در رتبه یازدهم قرار دارد.
وی در خصوص آخرین رنگ بندی شهرستان‌های استان گفت: شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر)، شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سرایان و سربیشه در وضعیت نارنجی (پر خطر) و شهرستان‌های بشرویه و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.
شریف زاده افزود: همچنین متوسط تعداد ابتلای روزانه از ابتدای شیوع کرونا در استان به طور متوسط در استان روزانه ۱۷ نفر بوده و هر ۳۰ ساعت یک مورد مرگ در اثر بیماری کرونا در استان اتفاق می‌افتد.
وی از مردم خواست: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر و عدم شرکت در دورهمی‌های خانودگی، به بهتر شدن شرایط اپیدمی کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز