معاون سیاسی امنیتی استانداری ؛

۵۲ درصد از مردم استان مرکزی پروتکل ها را رعایت نمی کنند

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۲۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۱۱۰۲
۵۲ درصد از مردم استان مرکزی پروتکل ها را رعایت نمی کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تا امروز دائما درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در فاز نظارت بودیم، اما باید از این فاز خارج شده و وارد فاز برخورد با متخلفان شویم.

به گزارش برنا از اراک، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به چهار استراتژی در بحث بیماری کرونا در سطح ملی، بیان کرد: استراتژی اول نظارت و اعمال قانون است که تاکنون به اندازه کافی توصیه، سفارش و خواهش برای رعایت پروتکل ها انجام شده است، شناسایی بیماران برای موفقیت در کنترل بیماری استراتژی دوم، ایزوله شدن بیماران مبتلا در بیمارستان یا خانه استراتژی سوم و آموزش و اطلاع رسانی درست و با توجه به شرایط روز استراتژی چهارم است که استان هم همسو با این چهار استراتژی پیش می رود.

وی با تاکید بر ارتباط معنادار بین رعایت پروتکل های بهداشتی و موارد ابتلا به بیماری، گفت: زمانی که رعایت پروتکل ها توسط افزایش می یابد سطح بیماری کاهش می یابد، گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۴۲ درصد و در استان مرکزی ۴۸ درصد است و این آمار نشان می دهد که ۵۲ درصد از مردم استان مرکزی پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

اکرمی تصریح کرد: راهکار کنترل بیماری تعطیلی نیست، نمی توان کشور را تعطیل کرد، پس باید پروتکل ها را رعایت کرد و در واقع علت اصلی افزایش آمار بیماری در کشور طی روزهای اخیر عدم رعایت پروتکل هاست و امروز وقت برخورد با افرادی است که این پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

وی بیان کرد: در زمینه ابتلا و فوت باید انرژی بیشتری را به دو گروه زنان خانه دار و افراد بازنشسته اختصاص داد، زنان خانه دار با مراجعه به بازار برای خرید، استفاده از ناوگان حمل و نقل، رفتن به آرامستان و رفت و آمدهای خانگی، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند، از طرفی جوانان که بیرذون از خانه به ویروس مبتلا می شوند می توانند آنرا در خانه به سالمندان منتقل کنند، به همین دلیل لازم است که دانشگاه علوم پزشکی برای این دو گروه برنامه ویژه ای ارائه کند.

معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید از فاز نظارت به فاز برخورد با متخلفان وارد شد، گفت: به اندازه کافی بازدید و بازرسی انجام شده است، در شرایط کنونی باید اگر تخطی از پروتکل ها صورت گرفت برخورد قانونی صورت گیرد.

اکرمی تصریح کرد: بیشترین مشکل در بحث آرامستان های استان مرکزی، متوجه آرامستان اراک است، نمی دانم چه اصراری است که مردم حتما عصر پنجشنبه یا صبح جمعه بدون رعایت پروتکل ها در آرامستان حاضر شوند بویژه وقتی که بخشی از زنان خانه دار و بازنشستگان از طریق حضور در آرامستان مبتلا می شوند به همین دلیل اگر صلاح باشد می توان آرامستان را پنجشنبه و جمعه ها تعطیل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز