رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

توان کادر درمان به انتها رسیده است / مراکز دولتی دیگر جوابگوی موارد بستری در استان مرکزی نیستند

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۹:۵۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۱۴۷۵
توان کادر درمان به انتها رسیده است  / مراکز دولتی دیگر جوابگوی موارد بستری در استان مرکزی نیستند
رئیس علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه کادر درمان در حال رسیدن به این باور هستند که باید تاوان سهل انگاری مردم را آنها پرداخت کنند، اگر کادر درمان بِبُرد فاجعه رقم می خورد و مسلما بی تفاوتی در بین کادر درمان جبران ناپذیر است.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با بیان اینکه آمارهای هفته گذشته نشان از درگیری بالای کارمندان با ویروس دارد، افزود: در کنار کارمندان کادر درمان و گروه پزشکی نیز درگیر شده اند که این افزایش ابتلا به ویروس در بین کادر بهداشت و درمان باعث اخلال در کار می شود و در حال ایجاد نارضایتی شدید در بین گروه پرستاری و پزشکی است.

وی با بیان اینکه مدیران ادارات باید وضعیت را جدی بگیرند و با کارمندانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند برخورد کنند، گفت: طی دستور رییس جمهوری باید با کارمندانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند برخورد شود، ولی تا امروز با وجود این دستور هیچ اداره ای گزارشی از برخورد با کارمند متخلف را ارائه نکرده است.

جمالیان با اشاره به پر شدن ظرفیت مراکز درمانی تصریح کرد: مراکز دولتی دیگر جوابگوی موارد بستری در استان مرکزی نیستند، متاسفانه استان ما مرکز درمانی نیروهای مسلح ندارد که به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاید، به همین دلیل لازم است که بیمارستان های خصوصی و تامین اجتماعی مکلف به ارائه خدمت و پذیرش بیماران کرونایی شوند و یک بخش را به این بیماران اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: در هفته جاری باید جدی تر با افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند برخورد شود، موارد آموزشی مطرح و اقناع سازی صورت گرفته است، اما هنوز افراد با دیدن بازرسان و مسئولان اقدام به ماسک زدن می کنند به همین دلیل لازم است برای اصنافی که استفاده از ماسک و پروتکل ها را رعایت نمی کنند قانون ۵ روز تعطیلی جهت اولین تخلف و ۹ روز تعطیلی جهتتکرار تخلف لحاظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت نامطلوب آرامستان اراک گفت: باید برخورد جدی دراین راستا صورت گیرد، متاسفانه کادر درمان در حال رسیدن به این باور هستند که باید تاوان سهل انگاری مردم را آنها پرداخت کنند، اگر کادر درمان بِبُرد فاجعه رقم می خورد و مسلما بی تفاوتی در بین کادر درمان جبران ناپذیر است.

وی تصریح کرد: تا امروز کادر درمان را این چنین پرخاشگر و مطالبه گر نسبت به خودمان ندیده بودم، چراکه توان کادر درمان به انتها رسیده و عادی انگاری در بین این قشر عاقبت خوشی به همراه ندارد.

جمالیان با بیان اینکه با معرفی صنف متخلف، دادگاه حکم منع تعقیب صادر می کند که این یک نوع دهن کجی به کادر درمان است و مسلما این تناقضات فقط به سلامت جامعه ضرر می رساند، گفت: کنترل بیماری بیش از هر چیزی همراهی مردم را می طلبد ولی مردم با وجود راه اندازی سامانه ۳۳۸۹۰ برای نوبت گیری در تمام کلینیک ها، از این اقدام استقبال نمی کنند حتی زمانی که منشی مطب ها تایم مشخصی را اعلام می کند مردم زودتر مراجعه می کنند که این امر باعث تجمع در مطب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خواستار همکاری پادگان ها با کارشناسان بهداشت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز