سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

آخرین آمار از رنج سنی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۱۵۴۵
آخرین آمار از رنج سنی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای ۱۹۱۵ نفر به کرونا طی هفته گذشته در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ، علی علیمحمدی  در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: هفته گذشته ۹۱۷ نفر در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به ویروس کرونا مبتلا شدند که شامل یک نفر در آشتیان، ۷۴۸ نفر در اراک، ۲۲ نفر تفرش، ۲۲ نفر خنداب، ۳۹ نفر دلیجان، ۳۳ نفر شازند، ۱۶ نفر فراهان، ۱۵ نفر کمیجان و ۲۱ نفر محلات می شود.

وی در خصوص رنج سنی مبتلایان به این ویروس در شهرستان های مذکور گفت: ۱۲ نفر در سنین یک تا ۹ سال، ۱۲ نفر در سنین ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۲۰ نفر در سنین ۲۰ تا ۲۹ سال، ۲۲۸ نفر در سنین ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۶۴ نفر در سنین ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۱۳ نفر در سنین ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۳۰ نفر در سنین ۶۰ تا ۶۹ سال، ۷۷ نفر در سنین ۷۰ تا ۷۹ سال، ۴۹ نفر در سنین ۸۰ تا ۸۹ سال و ۵ نفر در سنین ۹۰ تا ۹۹ سال طی هفته گذشته به کرونا مبتلا شدند.

علیمحمدی با بیان اینکه از ۹۱۷ مورد ابتلا ۴۳۰ نفر مونث و باقی مذکر بوده اند، افزود: از بین موارد ابتلا به این ویروس، ۲۶۵ نفر خانه دار، ۱۹۹ نفر کارمند، ۱۲۳ نفر بازنشسته، ۲۹ نفر کارگر، ۱۰۶ نفر شغل آزاد، ۴۵ نفر پرستار و سایر رسته های پرستاری، ۶ نفر پزشک، ۳ نفر از کارکنان آزمایشگاه، ۱۰ کشاورز، ۱۳ سرباز و نظامی و ۳ راننده بوده اند.

وی اضافه کرد: موارد فوتی در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۰ مورد بوده است که از این تعداد هفت نفر مرد و ۱۳ نفر خانم بوده اند که ۱۴ نفر مربوط به اراک، یک نفر دلیجان و ۵ نفر شازند می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، شغل متوفیان را شامل یک نفر شغل آزاد، ۶ نفر بازنشسته، ۱۲ نفر خانه دار و یک نفر سایر مشاغل دانست و گفت: بیشترین شمار متوفیان با ۶ مورد در بازه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال بوده است.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ساوه در شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: طی هفته گذشته ۹۴۹ نفر به ویروس مبتلا شدند که دو مورد زیر یک سال، سه مورد ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۲۸ مورد ۲۰ تا ۲۹ سال، ۲۰۱ مورد ۳۰ تا ۳۹ سال، ۲۱۹ مورد ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۶۷ مورد ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۲۷ مورد ۶۰ تا ۶۹ سال و ۸۰ مورد ۷۰ تا ۷۹ سال بوده اند.

علیمحمدی با تاکید بر اینکه آمار بالای موارد مبتلا باعث شد که نمونه ها صحت سنجی شوند و البته صحت پاسخ تمام نمونه ها تایید شد، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ساوه به مانند اراک بیشترین میزان ابتلا در میان زنان خانه دار با ۱۲۴ مورد و پس از آن بیشترین ابتلا با ۴۴ مورد در بین پرسنل بهداشت و درمان بوده و میزان فوتی در شهرستان های زیرمجموعه این دانشگاه نیز ۹ نفر اعلام شد که سه نفر از متوفیان زنان خانه دار بوده اند.

وی میزان ابتلا در دانشکده علوم پزشکی خمین را ۴۹ مورد عنوان کرد و گفت: از موارد ابتلا ۹ نفر بستری و باقی در خانه قرنطینه شده اند و البته دو نفر جان خود را از دست داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز