در شش ماهه نخست امسال محقق شد؛

ارائه ۲۸۳ مورد خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۱۶۰۶
ارائه ۲۸۳ مورد خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 283 مورد خدمات حقوقی در زمینه‌های مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد به مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال ارائه‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه ارائه خدمات حقوقی به مددجویان چهار میز خدمت حقوقی در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست امسال 283 مورد خدمت حقوقی در زمینه‌های مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد به مددجویان ارائه‌شده است گفت: از این موارد،  205 مورد ارائه خدمات حقوقی و 78 مورد مشاوره حقوقی بوده است.

مبشری بابیان اینکه مددجویان کمیته امداد از خدمات حقوقی و وکلای رایگان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی بهره‌مند می‌شوند، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی این نهاد به کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خدمات ارائه‌شده به مددجویان مربوط به پرونده‌های خانوادگی، مالی، ثبتی و ملکی است، تصریح کرد: 9 وکیل نیکوکار معاضدتی در زمینه ارائه خدمات مشاوره حقوقی و همکاری با مددجویان با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ضرورت توجه به مسائل حقوقی مددجویان، گفت: کمک به احقاق حقوق جامعه مددجویی در مجامع حقوقی، علاوه بر تقویت روحیه این افراد به کاهش مشکلات و حتی در مواردی به توانمندی اقتصادی آن‌ها ختم می‌شود.

مبشری هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان را ارتقاء سطح آگاهی مددجویان به‌منظور دسترسی به احقاق حقوق آن‌ها اعلام و بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی، آموزش‌های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت و تلاش جهت ایجاد روحیه نیکوکاری در جامعه ازجمله مواردی است که در رأس برنامه‌های حقوقی این نهاد قرار دارد.

 

نظر شما