استاندار مرکزی تاکید کرد : 

بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی ، مراکز علمی استان در انجام طرح های تحقیقاتی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۲۰:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۱۸۴۴
بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی ، مراکز علمی استان در انجام طرح های تحقیقاتی
 استاندار مرکزی گفت: در راستای انجام طرح های تحقیقاتی باید از ظرفیت دانشگاه ها ، مراکز علمی استان بیشترین بهره گیری صورت گیرد تا به واسطه این امر به راهکارهای مناسب علمی دست یافت . 

به گزارش برنا از اراک سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان مرکزی اظهار داشت : باید در انجام طرح های تحقیقاتی ، تدابیر ویژه ای در راستای رفع موانع تولید اندیشیده شود و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید باید موانع و مشکلات حوزه صنعت و معدن شناسایی و راهکارهای اجرایی تولید به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۵ طرح مطالعاتی در کارگروه پژوهش استان بررسی شد افزود : این طرح‌های مطالعاتی بر اساس بند ز تبصره ۹ قانون بودجه ۹۹ تعیین شده که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان به جز فصل یک و شش، می‌تواند در قالب این طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی هزینه شود.

رقیه یادگاری تصریح کرد : از مجموع ۱۵ طرح ارائه شده در نشست امروز ، چهار طرح مربوط به سال گذشته و ۱۱ طرح نیز برای سال جاری بود که اعتبار ۱۴میلیارد ریال برای انجام این طرح ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های ارائه شده در زمینه کشاورزی،منابع طبیعی، بخش گردشگری و صنعت است بیان داشت : با توجه به مشکلات صنعت و نقش این حوزه در ارتقای درآمد استان مقرر شد ،بررسی بیشتری بر طرح‌های بخش صنعت صورت گیرد .

یادگاری تاکید کرد : در راستای افزایش ارتباط بین دانشگاه ، جامعه و انتقال تجربه و تخصص از دانشگاه به فضاهای کسب و کار از سوی دولت بخشنامه‌ای ارسال شده که بر اساس آن ، واحدهای مختلف اقتصادی و ادارات می‌توانند مشکلات خود را وارد سامانه کنند و این امکان وجود دارد که هیئت های علمی‌ ،؛فرصت مطالعاتی خود را در آن واحد ثبت و راهکارهای ویژه ای در راستای رفع مشکلات ارائه دهند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای بند ه تبصره ۹ قانون بودجه موسسات، بانک ها و شرکت های دولتی باید ۴۰ درصد از اعتبارات پژوهشی را با دانشگاه‌ها قرارداد منعقد و یا در زمینه طرح های دانشگاهی و پایان نامه‌ها هزینه کنند که در این خصوص تاکنون ۷۸۰ میلیارد ریال از سوی این موسسات به خزانه واریز و نیاز پژوهشی خود را تعیین تکلیف کرده اند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز