۳۴ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در کهگیلویه در دست اجراست

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۹:۳۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۱۸۸۶
۳۴ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در کهگیلویه در دست اجراست
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: ۳۴ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در راستای تقویت سفره های آب زیرزمینی و توسعه کشاورزی این شهرستان در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛هدایت الله آویزش اظهارداشت: هفت طرح مکانیکی در قالب هشت هزار متر مکعب در بخش های مختلف شهرستان در دست اجراست.

وی بیان کرد: در این طرح ها ۳۰ سازه سد سنگی ملاتی با ظرفیت ذخیره سالانه بیش از ۲ میلیون متر مکعب برای تقویت سفره های زیرزمینی اجرا می شود.

آویزش تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار متر عملیات مکانیکی نیز اجرا شود.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲۷ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری کهگیلویه اجرا شده است.

آویزش افزود: ایجاد طرح‌های آبخیزداری علاوه بر تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از هدر رفتن آب و خشک‌سالی نقش مهمی در حفاظت از خاک و محیط زیست نیز دارد و با توجه به کمبود آب در شهرستان کهگیلویه می توان از آن برای تغییر این وضعیت استفاده کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه عنوان کرد: طرح‌های مطالعاتی در ۲ حوزه مکانیکی و بیولوژیکی است که در بخش بیولوژیکی اقدام‌هایی چون قُرُق، بذرپاشی و نهال کاری توسط مردم یا دولت یا با مشارکت هر ۲ گروه انجام شده است.

آویزش تأکید کرد: در بخش مکانیکی نیز طرح‌های گابیون بندی سنگ ملاتی و سنگی، خشکه چینی، اجرای کنترل و پخش سیلاب در دشت‌ها و مناطق مختلف انجام می شود که نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و حفظ رطوبت خاک را در پی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز