استاندار مرکزی:

حمایت از تولید داخلی تنها راه دستیابی به خودکفایی و استقلال اقتصادی است

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۰:۵۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۲۰۵۰
حمایت از تولید داخلی تنها راه دستیابی به خودکفایی و استقلال اقتصادی است
استاندار مرکزی گفت: حمایت برنامه‌محور از تولید داخلی و توجه به رشد شاخص‌های اقتصاد درون‌زا، تنها راه دستیابی به خودکفایی و استقلال اقتصادی است و حلقه مدیریت کلان استان این مهم را در دستور کار دارد.

به گزارش برنا از اراک، سید علی آقازاده در آیین بهره‌برداری از مجتمع ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امیرکبیر اراک، افزود:  ایجاد و حفط فرصت‌های شغلی و رونق تولید با توسعه هدفمند صنایع و ظرفیت‌های خدمات پایه محقق می‌شود و حمایت آگاهانه از این بخش‌ها در اولویت است.

وی ادامه داد: تنها گزینه‌ای که می‌تواند کشور را به قله‌های توسعه و پیشرفت برساند حمایت همه‌جانبه از تولید داخل همراه با میدان دادن و اعتماد کردن به جوانان، شناسایی و شکوفاسازی استعدادهای این قشر است که باید به‌صورت عملی با همراهی هدفمند دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان مرکزی حاصل شود. 

استاندار مرکزی اظهار داشت: ارتباط حوزه پژوهش و صنعت در قالب الگوی کارآمد اقتصاد بومی هر استان مقوله‌ای مهم است و مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه صنعتی و امیرکبیر اراککانون‌های محوری برای عملیاتی کردن این مهم بوده و نیاز است که حداکثر توان علمی، صنعتی، مهارت‌ورزی و باروری ظرفیت‌های تولید هوشیارانه کنار هم قرار بگیرند تا جهش تولید محقق شود. 

آقازاده اضافه کرد: فعالیت‌های علمی و فناوری مطلوبی در دانشگاه‌ امیرکبیر اراک آغاز شده که استانداری مرکزی نیز تیم کارشناسی برای حمایت از دانشجویان این دانشگاه اعزام کرده و امید می‌رود که با این اقدام بتوان گام بلندی در راستای توسعه صنعتی استان برداشت. 

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای اراک نهادی است که فناوری ساخت موتورهای هیبریدی را وارد کرده و در حال آموزش این حرفه به برخی دانشجویان منتخب است و این مهم موفقیت چشمگیری برای این دانشگاه و صنعت استان مرکزی محسوب می‌شود. 

 

نظر شما