استاندار مرکزی:

بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی پر است 

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۴:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۲۷۳۰
بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی پر است 
استاندار مرکزی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به این استان تخصیص داده شده که با توجه به شرایط اقتصادی، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: سفر هفته گذشته دکتر نوبخت به استان مرکزی  دستاوردهای زیادی داشت و در آن تکلیف پروژه‌های نمیه تمام دولت یازدهم و دوازدهم در استان مشخص شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های این سفر بحث تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) بود و با وجود تمام احترامی که برای دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد ولی این طرح ملی که در غرب کشور مشابه آن وجود ندارد، در توان کارفرمایی این دانشگاه نیست.

آقازاده اظهار داشت: کار پیمانکار این طرح نیز لنگ می زند و این وضعیت باعث ایجاد ناهماهنگی بین پیمانکار و کارفرما شده که در نتیجه آن، این طرح هنوز تکمیل نشده و به همین دلیل  و در راستای حل مشکلات پیش روی این طرح، شب گذشته نشستی با مسئول قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) کشور برگزار شد که منجر به اخذ تصمیماتی شد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: یک تصمیم مبنی بر ادامه کار از طریق پیمان مدیریت شد که استان مرکزی خیلی رضایتی به این امر ندارد و تصمیم دیگر برکناری پیمانکار و ادامه کار از سوی  قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است که در این خصوص نیز مقرر شد تا پایان هفته جاری تیمی به اراک اعزام  و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

آقازاده گفت: انتظار است این طرح با پیچیدگی‌هایی که دارد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) دنبال شود و مسئولیت ساخت و تکمیل آن به این قرارگاه محول شود، زیرا  بیمارستان ولیعصر (عج) اراک حیثیت و آبروی استان مرکزی است و باید تا بهار سال ۱۴۰۰ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: در سفر معاون رئیس جمهوری به استان مرکزی، تفاهم‌نامه  احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان نیز به امضاء رسید که اجرای این مهم نقش موثری در کمک به خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد دارد و برای نظارت بر آن کارگروهی با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری مرکزی در استان به زودی شکل می‌گیرد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرایط کرونا در این استان خوب نیست و میزان شیوع و فوت‌شدگان ناشی از این بیماری مانند سایر نقاط  کشور افزایش چشم‌گیری داشته است.

آقازاده اظهار داشت: بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی پر است و تخت خالی وجود ندارد، کادر پزشکی و پرستاری این استان به شدت خسته هستند و شمار زیادی از این قشر تقاضای ترک کار دارند به همین دلیل  انتظار می رود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حساسیت و توجه بیشتر از سوی اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد و همه خطر را جدی بگیرند.

وی  بیان کرد: هرچه سریعتر باید کارگروهی برای بررسی  احتمال شیوع آنفلوآنزای مرغی در استان مرکزی با مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان تشکیل شود.

آقازاده تصریح کرد: مدیران در انتصاب دستگاه‌های خود، هماهنگی لازم با فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی،  در این نشست، هفته نیروی انتظامی، کسب رتبه جدید دانشگاه اراک در بین دانشگاه‌های جهان و موفقیت ۲ ماه متوالی اداره کل پست در کشور را تبریک و درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز