کسب رتبه های برترکشوری دادسراهای کهگیلویه وبویراحمد / جلوگیری از تعطیلی۳۰کارخانه تولیدی در استان

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۰:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۳۵۲۵
کسب رتبه های برترکشوری دادسراهای کهگیلویه وبویراحمد / جلوگیری از تعطیلی۳۰کارخانه تولیدی در استان
رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمدی با اشاره به کسب رتبه های برتر در خروجی پرونده ها، گفت:در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تعطیلی ۳۰ کارخانه جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسن نگین تاجی در گفتگو با خبرنگاران گفت: دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در یکسال گذشته از عملکرد منفی به عملکرد مثبت هزار و 791 در مجموع واحدهای قضایی در استان رسیده‌است.

وی میزان خروجی پرونده‌ها در واحدهای قضایی طی یکسال گذشته  را بیش از هزار 376 فقره اعلام کرد و گفت:  قریب به 92درصد از پرونده‌های معوقه، بدون ورود مجدد مختومه شده‌است، و این آمار از پنج هزار و شش پرونده در یکسال گذشته به 417 مورد کاهش یافته‌است.

نگین تاجی با بیان اینکه  قریب به 73 درصد از پرونده‌های اجرای احکام در واحدهای قضایی استان مختومه شده تاکید کرد:  قریب به 94 درصد از اوراق قضایی در یکسال گذشته به صورت الکترونیکی ابلاغ شده‌اند و هم اکنون از این حیث در رتبه سوم تا پنجم کشوری هستیم.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش 15 درصدی استفاده بهینه از فناوری توسط واحدهای قضایی در استان طی یکسال گذشته، گفت: دادسراهای استان در رابطه با خروجی پرونده در کشور در رتبه اول تا سوم کشور قرار دارند و در هرشعبه قریب به 150 پرونده خروجی صورت گرفته است.

نگین تاجی افزود: در موضوع میزان پرونده مانده در شعب دادگاه انقلاب در کشور طی یکسال گذشته رتبه اول را داریم، و از نظر مانده پرونده در شعب تجدید نظر و دادگاه کیفری یک استان در کشور در رتبه پنجم هستیم.

وی از خروجی 200 پرونده به ازای هر شعبه از شعب دادگاه کیفری دو در استان طی یکسال گذشته خبر داد و بیان کرد: میزان خروجی پرونده‌ها به ازای هر شعبه در دادگاه حقوقی 150 پرونده و در دادگاه تجدیدنظر به ازای هر شعبه 180 پرونده در یکسال گذشته ‌است.

وی با بیان اینکه در طی یکسال گذشته مختومه شدن پرونده‌ها در دادگاه‌های استان با افزایش 19 درصدی رو به رو بوده است، گفت: عملیات مربوط به آرشیو الکترونیک پرونده‌ها اقدامی مهم جهت حفظ و نگهداری از پرونده‌ها و اسناد بوده که در یکسال گذشته به شکل صحیح در استان صورت گرفته‌است.

مقام ارشد قضائی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به بررسی مجدد 48  هزار و 833 پرونده در واحدهای قضایی استان، خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته، چهل و یک هزار و 726 پرونده رفع ایراد و تعداد سی و هفت هزار و 930 پرونده ثبت در سیستم و هزار و 525 پرونده پالایش و تعداد هشتاد و چهار هزار و 645 پرونده در آرشیو الکترونیکی اسکن شده‌است.

نگین تاجی در ادامه به  کتابخانه دادگستری با 4 الی 5 هزار جلد کتاب، اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار جلد کتاب در حوزه های تربیتی و سایر کتاب های حقوقی وجود دارد.

نگین تاجی در خصوص نشست های قضایی و علمی  برای رسیدگی به ابهامات پرونده توضیحاتی ارائه داد و گفت:  با وجود کرونا به اندازه چند سال گذشته این نشست های علمی تشکیل شده و از جدیدترین نظریات و آرای حقوقی استفاده می شود.

وی به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۰ کارخانه از تعطیلی آنها جلوگیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز