در آستانه آغاز لیگ برتر؛

 فوتبال اراک در انتظار زنگ همدلی

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۱:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۳۶۱۷
 فوتبال اراک در انتظار زنگ همدلی
 کمتر از یک ماه به آغاز رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است. لیگ خلیج فارس امسال جذابیت خاصی برای اراکی ها دارد چرا که تیم فوتبال آلومینیوم پس از سالها ، توانست به عنوان نماینده این شهر صنعتی به لیگ برتر صعود کند واراکی ها می توانند بازی های لیگ برتر را در شهر خودتماشا کنند.

به گزارش برنا از اراک ،  اراکی ها که برای تحقق این خواسته غریب به ۱۸ سال انتظار کشیده و از تیم شهر خود حمایت کرده اند، حال صاحب امتیاز یک تیم با ریشه و با اصالت هستند و در این راه نه هزینه ای بابت خرید سهمیه پرداخت کرده اند و نه تیمی به واسطه مسائل سیاسی به آنها هبه شد. اتفاقی نامیمون که ریشه چند تیم با قدمت کشور را سوزاند.

اما در آستانه آغاز لیگ بیستم، خبری مبنی بر آماده نبودن زیر ساختهای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی (ره) برای میزبانی لیگ برتر، موجی از نگرانی در دل اهالی ورزش به راه انداخت ، نگرانی که پس از اظهارات سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ مبنی بر عدم آمادگی اراکی ها برای میزبانی لیگ خلیج فارس و برگزاری دیدارهای خانگی آلومینیوم در شهر ثالث ، دو چندان شد.

هرچند هنوز فرصت برای فراهم نمودن شرایط استاندارد ورزشگاه باقی مانده اما آنچه اهالی ورزش را نا امید می کند مشاجرات لفظی و متهم کردن متقابل هیات فوتبال و مسئولان باشگاه است؛ از سویی برخی فعالان باشگاه، مدیران ورزش را به کم کاری در رفع مشکلات ورزشگاه امام خمینی(ره) محکوم می کنند و از سوی دیگر هیات فوتبال، باشگاه رابه بی ثباتی متهم می کند. در حالی که نتیجه این جدالها فقط به ضرر ورزش بوده و سبب از دست رفتن زمان برای حل مشکلات ورزشگاه می شود. به نظر می رسد با توجه به فرصت کم باقی مانده به آغاز لیگ اکنون دیگر زمان پاسکاری مشکلات به یکدیگر نیست و تنها راه عبور از این موضوع اتحاد و هم صدایی در استان است . اتحاد و همدلی که در حضور موفق آلومینیوم سازان در فصل گذشته لیگ نمود پیدا کرد. بی تردید این موفقیت مرهون تلاش مجموعه ایرالکو، مدیران ورزش و جامعه رسانه ای استان بود. به نظر می رسد در شرایط فعلی نیز موفقیت این تیم اراکی به اتحاد نیاز دارد و همه باید دست در دست یکدیگر فارغ از هر جدال و اختلاف افکنی وارد عرصه شده و برای موفقیت آلومینیوم که نام اراک را یدک می کشد، سنگ تمام بگذارند. در این میان رسانه ها می توانند نقش پررنگی در ایجاد این اتحاد و همدلی ایفا کنند‌؛ نقش آفرینی که شاید موجب تشویق دیگر صنایع استان برای پایبندی به رسالت اجتماعی خود در حمایت از ورزش شود والبته این کمترین کاری است که صنایع می توانند برای قشر جوان و فوتبالدوستان اراکی انجام دهند. صنایعی با گردش مالی بالا که باید در کنار ایرالکو به میدان بیایند و با حمایت‌های مالی و معنوی خود سهمی در شور و نشاط مردم پایتخت صنعتی ایران ایفا کنند.

اما نقش اساسی تر را شاید مدیر ارشد استان بتواند در این میان ایفا کند. استاندار مرکزی که تا به اینجای کار برای صعود آلومینیوم به لیگ برتر تلاش زیادی کرده است اکنون نیز می تواند شرایط را به نفع ورزش اراک تغییر دهد و از توان صنعتگران استفاده کند. بی تردید تقویم ورزش استان این روزها را در خودثبت و مردم همه این اتفاقات را رصد می کنند.

 

یادداشت: امین بیرامی 

 

نظر شما