کرونا ۱۶۹ نفر را در کهگیلویه و بویراحمد به کام مرگ کشاند/گچساران بیشترین درصد موارد مثبت کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۰:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۳۸۲۸
کرونا ۱۶۹ نفر را در کهگیلویه و بویراحمد به کام مرگ کشاند/گچساران بیشترین درصد موارد مثبت کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا 169 نفر شد، گفت: بیشترین موارد مثبت با 47 درصد در شهرستان گچساران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا  به 169 نفر خبر داد.

یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 315 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 129 بیمار کرونایی قطعی بوده و 25 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 9105 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
 وی اذعان داشت: از 228 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران(٤٧ درصد)، بهمئی(١٧ درصد)، بویراحمد(١٣ درصد) و دنا (١١ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود. 
 
 دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: استان طی روزهای اخیر روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به ماه قبل در حال افزایش است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل های  بهداشتی است، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسیولانه  مردم  افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم .
 
وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی( حداقل ٢ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.
 
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک ها، مطب ها، بانک ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق خانوادگی انجام می شود. بنابراین لازم است در رفت و آمدهای خانوادگی، ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت نمایند.

 

نظر شما