فرماندار نهبندان:

۴۳ درصد جمعیت مشمول نهبندان، تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۰:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۴۷۷۲
۴۳ درصد جمعیت مشمول نهبندان، تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند
بیکی گفت: ۴۳ درصد جامعه روستائیان شهرستان نهبندان تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزی هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، «مجید بیکی»، در نشست با اسدی مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت در خصوص توجه به روستائیان در حوزه های تامین زیرساخت ها، پشتیبانی و موضوعات مربوط به آینده روستائیان توجهی خاص دارد، گفت: اگر قرار است مهاجرت معکوس را رقم بزنیم، باید جامعه روستایی را حمایت کرد.

 فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای این منظور که جمعیت موجود در روستاها را پایدار کنیم؛ باید جاذبه های روستا را بیشتر کنیم، گفت: برای نگهداشت جمعیت در روستاها باید اقدامات همه جانبه ای صورت گیرد، چرا که  صرفا با ایجاد زیر ساخت به این هدف نمی رسیم؛ امروز نیازمند بستری کامل برای ماندگاری مردم در روستاها هستیم که اشتغال مهمترین مقوله آن است.

 بیکی با بیان اینکه پشتوانه روستائیان برای مهاجرت معکوس مهم است، گفت: خوشبختانه در صنعت بیمه کشور شاهد رشد خوبی هستیم  و آیتم های بیمه لازمه زندگی شده است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستائیان و عشایر در شهرستان نهبندان اقدامات خوبی را رقم زده است، گفت: از ۹۹۷۱ نفر مشمول تاکنون ۴۳ درصد روستائیان این شهرستان تحت پوشش این بیمه هستند.

 فرماندار نهبندان تصریح کرد: اینکه دولت بخش قابل توجهی از سهم حق بیمه را در بیمه روستائیان پرداخت می کند، حمایت از روستائیان و عشایر است، لذا ما نیز در این راستا آمادگی همکاری داریم.

وی با بیان اینکه وسعت و پراکندگی در شهرستان نهنبدان، هزینه رفت و آمد ها را زیاد کرده است، گفت: علیرغم همه محدودیت ها، در شش ماهه نخست امسال ۳۶۰ نفر به مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه روستائیان اضافه  شد که رقم خوبی است.

 بیکی تصریح کرد: ۱۶ هزار نفر از جمعیت نهبندان، عشایر هستند، همچنین ۶۰ درصد جمعیت نهبندان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند که باید امکان بیمه برای آن ها مهیا شود.

 جامعه هدف بیمه صندوق روستائیان و عشایر  در شهرستان نهبندان ۹ هزار و ۹۷۱ نفر است که تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ نفر بیمه شده اند.

درصد جذب بیمه شدگان نهنبدان در صندوق بیمه روستائیان و عشایر ۴۳ درصد است که تعداد ۲۲۰ نفر هم مستمری بگیر هستند،  در شش ماهه نخست سال ۹۹، حدود ۴۰۰ نفر هم جذب این صندوق شده اند. 

گفتنی است حق بیمه سالانه این صندوق از ۳۳۰ هزار تا ۸۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز