رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر؛ 

اراک هنوز هم می‌تواند پرورش‌دهنده شخصیت‌های شاخص ملی باشد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۰۸:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۴۸۹۱
اراک هنوز هم می‌تواند پرورش‌دهنده شخصیت‌های شاخص ملی باشد
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: ما در اراک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در حوزه توسعه سرمایه انسانی هستیم، چرا که تاریخچه این شهر گواه آن‌ است که اراک می‌تواند مانند گذشته محل رشد انسان‌های شایسته و شاخصی در سطح ملی باشد.

به گزارش برنا از اراک ،  فرزانه رحمتی همزمان با  ۲۸ مهرماه "روز اراک"، با اشاره به گذشت دو سال از این نامگذاری، افزود: این نامگذاری یکی از افتخارات ماندگار شورای شهر پنجم شهر اراک است که با دو هدف انجام شد.

وی هدف نخست این نامگذاری را ارتقای حس مکان در بین شهروندان اراکی دانست و گفت: این نامگذاری به خوبی مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت و در ادامه چنانچه به نحو شایسته‌ای این مهم برای عموم شهروندان تبیین شود، می تواند مبدا قابل اتکایی برای ارتقا حس مکان در میان اقشار مختلف مردم شود.

رحمتی با اشاره به اینکه ایجاد تحرک، پویایی و اراک‌دوستی بیشتر با محوریت مزیت‌های تاریخی، جغرافیایی و صنعتی اراک، یکی دیگر از اهداف این نامگذاری است، اظهار کرد: با نگاهی به تحرکات مثبت و بی‌نظیری که در یک سال گذشته در سطح مدیریت شهری و اتمام پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام انجام شد، می‌توان گفت که طی دو سالی که از نامگذاری روز اراک می‌گذرد به نسبت عمر کم این نامگذاری، قدم‌های بزرگ و بی بدیلی جهت توسعه شهری اراک برداشته شده است.

وی افزود: البته به علت بالا بودن حجم عقب افتادگی‌های تحمیلی که حاصل سوءمدیریت‌ها در ادوار گذشته بوده است، تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله باقی است به همین علت باید در آستانه ورود به سال دوم این نامگذاری، قدم‌های محکم‌تر و بلندتری را برداشت.

رحمتی با بیان اینکه حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری انجام شده یا در حال انجام است که از این رهگذر بخشی از توقعات شهروندان پاسخ داده شده است، گفت: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیازمند استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌سازی‌های جدید و خلاقانه هستیم تا خلاءهای موجود که می‌تواند نشاط اجتماعی را دچار مخاطره کند، برطرف کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه اراک به عنوان سرزمین نخبگان، عالمان و فرزانگان شناخته می‌شود، نامگذاری روزی به نام اراک می‌تواند مبداء توجه جدی‌تر به منابع انسانی موجود در اراک باشد، بیان کرد: ما در اراک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در حوزه توسعه سرمایه انسانی هستیم، چرا که تاریخچه این شهر گواه آن‌ است که اراک می‌تواند مانند گذشته محل رشد انسان‌های شایسته و شاخصی در سطح ملی باشد و می توان به مدد استفاده از این ظرفیت ها گام‌های بلندی برای توسعه همه‌جانبه این شهر برداشت. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز