رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر؛

سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک رونمایی خواهد شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۰۸:۲۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۴۹۰۰
 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: این سند چشم انداز یک سند راهبردی ویک مسیر حرکتی صحیح برنامه‌ریزی شده علمی است.

به گزارش برنا از اراک ،  ایرج رضایی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری متن بیانیه سند چشم انداز ۲۰ساله اراک را ریل گذاری حرکتی مدیریت شهری اراک عنوان کرد. **بیانیه نهایی چشم انداز شهر اراک در سال ۱۴۲۰** اراک زادگاه نخبگان و مهد مفاخر و مشاهیر اراک ۱۹۲۰، شهری است برای خوب زیستن که در راستای آسایش و رفاه شهروندانش گام برمی دارد؛ نمود عینی شهری انسان محور و دسترس پذیر مبتنی بر حمل و نقلی کارآ با بافت مرکزی حافظ میراث تاریخی و پذیرای تجدد؛ کلانشهری فرحبخش، سالم و سبز؛ شهری یادگیرنده، با شهروندانی آگاه و مسئول؛ شهری با اقتصادی کارآفرین و خلاق در حوزه صنایع رقابتی، بازرگانی، پزشکی، علم و فناوری و گردشگری چند کار کردی مبتنی بر موقعیت استراتژیک شهر به عنوان پیوندگاه مرکز به غرب و جنوب کشور؛ شهری برخوردار از مدیریتی هوشمند، مشارکتی و دانش محور با منابعی پایدار و امنیتی بی همتا در سطح ملی. اراک در افق ۱۴۲۰ دارای ویژگی های زیر است: شهری است دسترس پذیر و روان با تکیه بر سیستم حمل و نقل عمومی کار با محیط شهری انسان محور، متوازن، سازگار، سرزنده و فاقد اسکان غیررسمی که دارای بافت های شهری کارآمد و مرکز شهری زنده و پویا است و ضمن ارج نهادن به میراث تاریخی، پذیرای تجدد نیز هست. کلانشهری پاک، سالم و سبز (دوستدار توسعه فضای سبز کم آب بر و مقاوم به کم آبی، دوستدار صنایع سبز و حمل ونقل سبز) و تاب آور است. شهری دوستدار محیط زیست و پیشرو در مدیریت پسماند شهری است؛ مرکز امن و خدمات رسان در حوادث و بحران های کشور که دارای امنیتی بی همتا در سطح ملی است. شهری عدالت محور و حیات بخش با جامعه ای منسجم که شهروندانی فعال، آگاه، مسئول و مشارکت جو دارد و ساکنینش به هویت فرهنگی آن افتخار می کنند؛ شهری که در جهت آسایش و رفاه شهروندانش گام بر می دارد.

• شهری بالنده و مترقی در فعالیتهای پیشرو در تمامی بخش های اقتصادی است؛ شهری با اقتصادی دانش بنیان، کارآفرین، درونزا و برون نگر (رقابت پذیر) که دارای محیطی جذاب برای مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است. شهری صنعتی خدماتی مبتنی بر توسعه صنایع نوآورانه و دوستدار محیط زیست در سطح ملی و بین المللی و ارائه خدمات پشتیبان تولید (لجستیک و بازرگانی با مراکز مالی و تجاری موفق) در سطح ملی و خدمات برتر پزشکی در سطح منطقه ای است؛ همچنین قطب خدمات برتر علمی - دانشگاهی و هاب فناوری برتر منطقه به شمار می رود و الزامات تخصصی گردشگری (صنعتی، ترانزیتی، مذهبی، طبیعی ، ورزشی و تاریخی را در سطح منطقه ای داراست. شهری با مدیریتی برنامه محور و دانش محور مبتنی بر تعامل با نخبگان و دانشگاهیان است. شهری شهروندمدار که با شهروندان سخن می گوید و صدای آنان را می شنود و دارای مدیریتی هوشمند و الکترونیک با منابع مالی پایدار و سالم و مشوق فعالیت بخش خصوصی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز