استاندار مرکزی:

یکی از اهداف جمهوری اسلامی، تقویت فرهنگ وقف صحیح بوده است

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۵۶۴۴
یکی از اهداف جمهوری اسلامی، تقویت فرهنگ وقف صحیح بوده است
استاندار مرکزی گفت: امسال برای نخستین بار در کشور طی توافقنامه سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت راه و شهرسازی، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در استان مرکزی عملیاتی می‌شود.

به گزارش برنا از اراک  ، سید علی آقازاده به مناسبت هفته گرامیداشت وقف در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و کارکنان این مجموعه در اراک افزود: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب این توافقنامه در استان مرکزی عملیاتی خواهد شد که به روند کاهش قیمت مسکن در ۲ سال آتی منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که از درآمد زایی موقوفات استفاده بهینه صورت گیرد می‌توان شاهد رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع نیاز اقشار آسیب پذیر بود.

استاندار مرکزی گفت: در طول ۴۰ سال اخیر یکی از اهداف جمهوری اسلامی، تقویت فرهنگ وقف صحیح بوده که در ۲ دهه اخیر به مقوله آموزش عمل شده و زمینه برای تامین حقوق مردم از این سنت حسنه نیز مد نظر بوده است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم وقفی کشور و جزو پنجمین یا ششمین استان از نظر بهره‌مندی منابع وقفی شناخته شده که باید از این ظرفیت مطلوب استفاده شود.

آقازاده افزود: اوقاف مالک اموال وقفی نیست بلکه این مجموعه متولی املاک است که وظایف قانونی خود در راستای اهداف کلان پیش می‌برد.

استاندار مرکزی گفت: همکاری اوقاف استان در زمان شیوع کرونا با توزیع بسته‌های حمایتی، مواد ضدعفونی و عدم دریافت ۲ ماه اجاره بها از مستاجران اقدامی پسندیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز