افزایش مراجعه برای سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۱:۴۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۵۶۵۶
افزایش مراجعه برای سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ گواهی صدور مجوز سقط درمانی در ۶ ماهه نخست امسال در اداره کل پزشکی قانونی استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کامروز امینی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳ پرونده سقط درمانی در استان تشکیل شده است.

وی افزود: این روزها برخی ها از راه غیرقانونی اقدام به سقط جنین می کنند این درحالی است که این شیوه مخاطرات جدی برای آن ها ایجاد می کند.

امینی بیان کرد: این افراد برخلاف تشخیص پزشکی قانونی اقدام به این کار می کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی‌کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به طور جدی راه حلی برای این دسته از افراد که از راه غیرقانونی در استان اقدام به سقط جنین می کنند، نداریم.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۷۱ مورد پرونده با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی در استان شد که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۶ درصد کاهش داشت .

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در زمینه سقط درمانی در سال ۹۸ رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داد.

امینی بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا ۱۹ هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام شود.

 

نظر شما