کرونا تازه نفس تر از همیشه ؛جهش ژنتیکی کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۲۲:۴۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۵۹۹۶
کرونا تازه نفس تر از همیشه ؛جهش ژنتیکی کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ازجهش ژنتیکی در ویروس کرونا خبر داد و گفت : قدرت سرایت‌پذیری ویروس بالاتر و در موج های جدید اپیدمی انتقال درون خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ‪٣١٨ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ‪ ١۴٣ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ابراز داشت: از ٢٩۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد مثبت کووید ١٩بترتیب در شهرستان های گچساران، بویراحمد، دنا و بهمئی بود.

وی اذعان داشت: روند افزایشی موارد مثبت در روزهای اخیر در شهرستان دنا دیده می شود که احتمالا بزودی این شهرستان در وضعیت هشدار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۷۵۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه بیان کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.

وی ادامه داد: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا بوجود آمده است که باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن شده است و در موج های جدید اپیدمی انتقال درون خانوادگی در آن بالا می باشد.

 یزدانپناه گفت: بنابراین لازم است که تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده ها با مشاهده علایم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتما اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده ها جلوگیری نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز