شعله گاز به پیست اسکی کاکان رسید

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۶:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۶۰۹۱
شعله گاز به پیست اسکی کاکان رسید
اسکی کهگیلویه و بویراحمد که طی سال‌های اخیر به پیکر نیمه جانی تبدیل شده بود این روزها با تلاش گسترده خادمان این رشته و هیئت جدید در حال آماده‌سازی جهت رسیدن به روزهای اوج گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعدد جهت حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور است که علاوه بر بهار و تابستان خوش  آب و هوا زمستانی زیبا و دلنشین دارد و همین موجب شده تا پیست اسکی کاکان در جنوب غربی کشور محلی برای مراجعه خیل عظیم دوستداران تفریحات زمستانی به خصوص رشته ورزشی اسکی باشد.

بی‌شک پیست اسکی کاکان شناخته‌ شده برای همه دوستداران تفریحات زمستانی از اقصی نقاط کشور است و کمتر کسی است که با برف و پیست و اسکی سر و کار داشته باشد اما پیست اسکی کاکان را نشناسد و روزی مفرح را در آن سپری نکرده باشد.

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف پیست اسکی کاکان راکد شد که اولین و مهم‌ترین دلیل آن عدم بارش و خشکسالی‌های پی در پی بود و نه تنها پیست اسکی کاکان بلکه بیشتر پیست‌های اسکی کشور را تعطیل و یا نیمه تعطیل و راکد کرد.

در کنار این مشکل بزرگ باید به اجحافی که در حق این رشته شد گریزی زد و از حواشی ناخوشایندی گفت که برای اسکی کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و به رغم این که فرزند همین استان سکاندار فدراسیون اسکی کشور شد اما باز هم نتوانستیم آن گونه که باید از کیان این رشته مفرح و پر طرفدار و البته قهرمان‌‌ خیز در استان دفاع کنیم.

دو دستگی و اختلافاتی که منجر به حقد و کینه و به دنبال آن انتقام‌گیری در اسکی استان شد به این رشته ورزشی ضربه و لطمه سنگینی وارد کرد به نحوی که در یک کلام اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد به غارت رفت.

کینه‌ورزی در اسکی استان به حدی رسید که دستگاه‌های گران قیمت و نایاب و ملزومات مورد نیاز اسکی در پیست کاکان مورد دستبرد قرار گرفت و یا که در آتش کینه و دو دستگی تخریب و نابود گردید.

با این همه جفایی که به اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد شد اما در این بین افرادی کار آزموده و دلسوز اسکی استان را تنها نگذاشتند و اجازه ندادند پیکر نیمه جان اسکی برای همیشه خاموش و فانی شود.

دلسوزانی همچون سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه در کنار پیشکسوتان و خیرخواهان رشته اسکی بود و البته خادم اسکی استان اسدپور و سایرینی که برای زنده ماندن این پیکر نیمه جان رشته اسکی از جان و مال و زندگی خود مایه گذاشتند.

اما این روزها رشته اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد و سکان مدیریت آن به دست مدیری از جنس ورزش و از صاحب‌نظران و کارشناسان زبده ورزش استان سپرده شده تا با استفاده از هنر مدیریتی خود روزهای طلایی اسکی استان را به کمک جوانان جویای نام این رشته رقم زنند.

در نخستین اقدام با پی‌گیری‌های مستمر حمید زرافشان رئیس جدید هیئت اسکی استان و همکاری علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد انشعاب گاز به پیست اسکی کاکان رسید و از این حیث اولین پیست اسکی کشور است که مجهز به سوخت ارزشمند گاز می‌شود.

به همین منظور سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از معاونین اداره ورزش و جوانان استان با حضور در پیست اسکی کاکان گازرسانی به پیست را افتتاح کردند.

در این آیین که اعضای هیئت رئیسه جدید هیئت اسکی استان نیز حضور داشتند مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان تلاش‌هایی که جهت جان بخشیدن دوباره به رشته ورزشی اسکی در استان شده اظهار کرد: متاسفانه در گذشته به این رشته ورزشی جفا شد اما اکنون با حضور افراد زبده و آشنا به ورزش در رأس هیئت اسکی استان شاهد روزهای خوبی برای رشته اسکی خواهیم بود.

وی با قدردانی از تلاشهای زرافشان رئیس جدید هیئت اسکی استان در مدت کوتاه مدیریت بر این رشته خاطرنشان کرد: با وجود افرادی همانند زرافشان و اسدپور و دیگر دلسوزان آینده خوبی برای اسکی استان رقم خواهد خورد.

علوی خاطرنشان کرد: اسکی استان در یک بازه زمانی به کل نابود شده بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی و خون دل خوردن‌های زیاد توانستیم تا اندازه زیادی مشکلات را برطرف کرده و برای آینده روشن در این رشته ورزشی آماده شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز