۲۵ خانه ورزش روستایی در بوشهر راه‌اندازی شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۲:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱۴
۲۵ خانه ورزش روستایی در بوشهر راه‌اندازی شد
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: در هفت سال گذشته ۱۲۵ خانه ورزش روستایی در این استان راه‌اندازی و تجهیز شده است این درحالی است که پیش از سال ۹۲، هیچ خانه ورزشی در روستاهای استان وجود نداشته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ احمد بهروزیان‌فرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: خانه‌های ورزش یادشده در روستاهای با جمعیت بالای ۲۰۰ نفر که هیچ امکانات ورزشی نداشتند راه‌اندازی شده است.

او اضافه کرد: براساس جمعیت ۴۵ درصد خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان راه اندازی شده و کمترین تعداد نیز در شهرستان‌های بوشهر و عسلویه است که انتظار می‌رود با توجه به نقش خانه های ورزشی روستایی در نشاط و شادابی روستاها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه توجه و همت بیشتری داشته باشند.

بهروزیان‌فرد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا پایان سال با همکاری وزارت ورزش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و خیران ۷۵ خانه ورزش روستایی دیگر در استان افتتاح شود تا شمار این مکان‌های ورزشی در روستاها به ۲۰۰ باب برسد و به این صورت ۳۰ درصد از روستاهای استان به امکانات ورزشی دسترسی می‌یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اهمیت تجهیز محیط روستایی به ابزار ورزشی در استعدادیابی ورزشی نوجوانان روستا گفت: اساس ایجاد این اماکن ورزشی بر استفاده همگانی است بنابراین این اماکن ورزشی به گونه‌ای تجهیز می‌شوند که بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

او اضافه کرد: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی براساس درخواست روستاها انجام می‌شود و این تجهیزات شامل میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، میز شطرنج، توپ والیبال، توپ فوتبال ، لباس ورزشی و سایر ابزار ورزشی است.

بهروزیان فرد اعلام کرد: به تازگی ۲۲ خانه ورزشی روستایی با هزینه هریک به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان در روستاهای استان بوشهر تجهیز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآورشد: راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های روستایی با هدف برقراری نشاط و شادابی و توسعه تندرستی در بین روستاییان انجام شده است.

منبع:ایرنا

نظر شما