با راه اندازی پروژه بیوایمپلنت از خروج ارز جلوگیری می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۷۰۸۸
با راه اندازی پروژه بیوایمپلنت از خروج ارز جلوگیری می شود
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: پروژه بیوایمپلنت یک پروژه دانش بنیان است که نمونه خروجی محصولات آن در مقایسه با نمونه خارجی ۳۰ برابر از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به همراه  محسن دارابی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛  احسان صلاحی، معاون امور صنایع این سازمان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی، از  پروژه های صنعتی کرمانشاه بازدید کردند.

ابتدا از طرح مهم و ارزشمند بیوایمپلنت شرکت دانش بافت البرز واقع در شهرک صنعتی بیستون، بازدید کردند و به بررسی پیشرفت فیزیکی طرح، موانع و مشکلات پیش رو و روش‌های دسترسی به منابع اعتباری برای تکمیل  این طرح، که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است پرداختند.

 صباغی؛ مدیرعامل شرکت در این بازدید گفت: شرکت دانش بافت البرز در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد که هدف از آن، تولید پودر استخوان و نیز قطعات استخوان برای توسعه خدمات پزشکی در عرصه‌های دندان‌پزشکی، ارتوپدی، بیماری‌های قلبی و سایر موارد مرتبط است.

او بیان کرد: قرار است در این شرکت سالانه ۴۲۷۰۰۰ cc محصولات استخوانی شامل: ۹۳ درصد پودر استخوان و مابقی قطعات بزرگ استخوانی برای پیوند زدن و استفاده در اندام انسانی، تولید و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

او عملاً مشکلات این طرح را منابع اعتباری ذکر کرد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان وام برای ما به تصویب رسیده و امیدوارم زودتر به این منبع اعتباری، دست پیدا کنیم.

 دارابی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه پروژه بیوایمپلنت را یک پروژه دانش بنیان دانست که کلاس صنعتی استان را در این حوزه رونق می‌بخشد و نمونه خروجی محصولات آن در مقایسه با نمونه خارجی؛ به گونه‌ای است که ۳۰ برابر از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

 رشیدی؛ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی؛ با مهم ارزیابی کردن پروژه بیوایمپلنت گفت: باید طی نامه‌ای به رئیس سازمان قوه قضاییه که قرار است هفته آتی به کرمانشاه سفر داشته باشد، موضوع پایلوت قرار گرفتن کرمانشاه در غرب کشور مطرح، و به پزشکی قانونی دستور مؤثر و اکید در این زمینه برای همکاری داده شود.

رشیدی گفت: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری راه برون رفت از خام‌فروشی و رهایی از وابستگی به نفت، جهش تولید و توجه به توانایی‌های داخلی است و برای رسیدن به این هدف باید روی اقتصاد دانش بنیان مانور بدهیم.

او ادامه داد: بیوایمپلنت کار ظریف و ارزشمندی است که در پزشکی و صنعت، تحول ایجاد می‌کند و تلاش می کنیم تا چنین پروژه‌هایی با سرعت و قدرت بیشتری به سامان برسند.

شیدانی مدیر عامل شرکت بیو اتانول گفت: این پروژه در واقع چند کارخانه و طرح در یک طرح است و محصولات متنوعی دارد؛ از جمله کارخانه آرد، خوراک دام و طیور و بیواتانول که محصول نهایی آن، الکل است.

او افزود: سیلوی ذخیره غلات ما که بخشی از آن به الکل تبدیل می‌شود، توانایی ذخیره ۳۰۰۰۰ تن گندم، ذرت و سایر غلات را دارد و در تأمین مواد اولیه برای خوراک دام و تهیه بیواتانول مؤثر است.

 دارابی نیز در بازدید از طرح بیواتانول ضمن درخواست تسریع در روند پرداخت‌های بانکی و رفع موانع تخصیص اعتبار به آن، درمورد این پروژه گفت: این قسمت می‌تواند روزانه ۵۵۰ تن محصول را آرد کند که رقم درخور توجه و مناسبی است و ترکیب محصولات به گونه‌ای است که مکمل یکدیگر عمل می‌کنند و می‌توانند سهم عمده‌ای از نیازمندی‌های استان را تأمین کنند، این درحالی‌است که پروژه مذکور می‌تواند بنا به گفته مدیرعامل طرح، co۲ هم تولید کند.

مدیر فنی شرکت پروژه اسید سیتریک گفت: این پروژه فعلاً با توان بومی، توانایی بهره‌برداری از ۴۰ درصد ظرفیت کاری خود را دارد و ما در آینده نزدیک، تولید خود را آغاز خواهیم کرد.

 رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان داخلی و نیرو‌های بومی گفت: این کارخانه با ظرفیت ۴۰ درصد درواقع از توان و دانش نیرو‌های بومی استفاده شده و اگر محصولاتی که این کارخانه تولید می‌کند، از خارج وارد شود، ضربه‌ای به آن و تولیدکنندگان مشابه خواهد بود؛ بنابراین باید مانع از ورود محصولات مشابه این کارخانه به داخل کشور شد تا بتوانیم عملاً از صنایع و تولیدات داخلی، دفاع و حمایت کنیم.

آخرین طرحی که در این برنامه، مورد بازدید قرار گرفت، غرب کارتن بود.

رشیدی بیان کرد: اراده مجمع نمایندگان استان برای کمک به تولیدات داخلی، قوی است و ما به شدت به دنبال حل معضلات و طرح‌های تولیدی استان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز