جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۳:۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۷۵۰۴
جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده از مردم خیر و نیکوکار استان در نیمه نخست امسال 13 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های کمیته امداد موضوع زکات و جمع‌آوری آن و استفاده از این ظرفیت برای حل مشکلات محرومان و نیازمندان است.

وی تصریح کرد: پرداخت زکات, عملی عبادی با آثار مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و احیاء و ترویج فرهنگ زکات به‌عنوان یک سنت الهی، وظیفه همگانی است.  

مبشری بیان کرد: مردم خیر و نکوکار کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست سال جاری 13 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات در جامعه اسلامی موجب ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می‌شود و از راه جمع‌آوری زکات می‌توان خدمات بهتری به محرومان ارائه داد، بیان کرد: محل هزینه کرد زکات امور محرومان و نیازمندان ازجمله جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، مسکن، آزادی زندانیان و معیشت نیازمندان و پروژه‌های عمرانی ازجمله مسجد، حسینیه و خانه عالم است.

مبشری گفت: از میزان مبلغ جمع‌آوری‌شده زکات در سال جاری بیش از 9 میلیارد تومان آن در زمینه رفع مشکلات و نیازمندی‌های محرومان و مابقی در زمینه پروژه‌های عمرانی ازجمله مسکن مددجویان، مسجد، خانه عالم و سایر موارد عام‌المنفعه با توجه به نیت پرداخت‌کننده زکات هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه 460 عامل زکات در کمیته امداد داریم، افزود: 500 روستای مشمول زکات در استان هست که مبلغ زکات به‌دست‌آمده امسال از 312 روستا جمع‌آوری‌شده است.

مبشری ضمن تقدیر از ائمه جمعه و جماعات، مؤدیان و مبلغان و همه‌کسانی که در زمینه جمع‌آوری زکات تلاش می‌کنند، گفت: فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات نیازمند تبلیغ جهادی و مستمر است و مشارکت، تعامل، همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و همه اقشار مردم را می‌طلبد تا بتوانیم با انجام این امر خیر گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان را رفع کنیم.

وی افزود: امید است با تبلیغات گسترده و تلاش همگانی در نیمه دوم سال جاری شاهد مشارکت بیش‌ازپیش مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان باشیم.

 

 

نظر شما