رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان  مرکزی؛

دستگیری جوان ۲۸ ساله اراکی به جرم تهدید و اخاذی با وعده ازدواج

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۳:۵۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۷۵۳۷
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان  مرکزی گفت: جوان ۲۸ ساله اراکی که به جرم تهدید به انتشار تصاویر خصوصی خانمی از وی ۲ میلیارد ریال اخاذی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش برنا از اراک، سرهنگ"احسان آنقی" افزود: در پی شکایت یک خانم جوان اراکی مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با وعده ازدواج با این خانم دوست شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت. 
وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی چندی پیش با این جوان اراکی در فضای مجازی آشنا و پس از مدتی و با سوء استفاده از اعتماد این خانم و وعده ازدواج جوان، عکس‌های خصوصی این فرد در اختیار متهم قرار گرفته است. 
 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در ادامه مشخص شد متهم با تهدید شاکی به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به اخاذی از وی می‌کرد که با هوشیاری ماموران این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ آنقی گفت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس شد.

وی عنوان کرد: شیوه و شگردهای متفاوتی توسط کلاهبرداران برای اخاذی و یا هر نوع سوء استفاده دیگر در فضای سایبری برای شهروندان وجود دارد و کاربران باید ضمن رعایت ملاحظات امنیتی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از اعتماد بی جا و ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به دیگرا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده با هرگونه موراد کلاهبرداری و مزاحمت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز