استاندار بوشهر:

نگاه مدیران اجرایی در حل مشکلات مردم باید تغییر کند

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۱:۳۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶۳
نگاه مدیران اجرایی در حل مشکلات مردم باید تغییر کند
استاندار بوشهر با بیان اینکه "مدیران خادم، مشکل‌گشاه و نوکر مردم برای حل مشکلات محسوب می‌شوند" گفت: باید نگاه مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی برای تسریع در حل مشکلات مردم تغییر کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر صبح امروز در آیین پیش‌راه‌اندازی سامانه مرکز فوریت‌های حل مشکلات تولید استان‌ بوشهر با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی در مشاغل آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: با توجه به معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی مشاغل آسیب دیده از کرونا باید بانک‌ها در تسریع پرداخت‌ها اقدام کنند.

او به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و بیان کرد: از 62 طرح معرفی به بانک‌ها برای دریافت 55 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، بانک‌ها باید در تحقق این مهم تلاش کنند تا شاهد اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و کارآفرینی جوانان باشیم.

استاندار بوشهر اجرای طرح‌های تولیدی در حوزه جهاد کشاورزی استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌های تولیدی، گلخانه‌ای و آبزی‌پروری‌ها اقدام مطلوبی انجام داده که نوید بخش است.

گراوند با تاکید بر تسهیل‌گری در حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و شیلاتی تصریح کرد: از بانک‌ها انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات بانکی در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به ویژه از محل تبصره 18 قانون بودجه برای رونق تولید و اشتغال‌‌زایی تسریع کنند.

او با اشاره به راه‌اندازی مرکز فوریت‌های حل مشکلات تولیدی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ساختارهای گوناگون برای سرمایه گذاری، حل مشکلات تولید و گره‌گشایی از موانع تولید شکل گرفته است ولی هنوز تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دارای موانع گوناگون هستند که انتظار راه‌گشایی دارند.

استاندار بوشهر،  با تاکید بر رفع موانع تولید در نظام اداری و اجرایی افزود:دستگاه‌های اداری و اجرایی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان باید چالاک شود که امید می‌رود با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های حل مشکلات تولیدی این مهم محقق شود.

گراوند، با تاکید بر تسریع در گره گشایی مدیران از مشکلات و موانع تولید خاطرنشان کرد: چرا نظام اداری و اجرایی هر روز ساختار جدید برای حل مشکلات مردم، تولیدکنندگان و کارآفرینان تدوین می‌کند و نمی‌تواند در مسیر حل مشکلات حرکت کند.

او نقش مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی در حل مشکلات مهم تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: باید مدیران به گونه‌ای در حل مشکلات مردم فعالیت کنند تا گلایه مردم کاهش و رضایت‌مندی آنان افزایش یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه زمانی مرکز فوریت‌های حل مشکلات تولیدی موفق است که بتواند مشکلات را برطرف کند افزود: باید نگاه مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی برای  تسریع در حل مشکلات مردم و کارآفرینان عوض شود.

گراوند، مدیران را خادم، مشکل‌گشا و نوکر مردم برای حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: در حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم نیاز به همت و اراده جدی مدیران و سلامت اداری در این عرصه بسیار مهم است.

او سلامت اداری را کلید حل مشکلات جامعه و مردم دانست و تصریح کرد: مدیران باید با حضور میدانی در بخش‌های مختلف تولیدی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در حل مشکلات تلاش کنند و گزارش این فعالیت‌ها هر هفته ارائه شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌های قابل توجهی برای تحقق مطالبات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان فراهم شده است تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداری باید رفع کننده موانع باشند نه اینکه موانع و مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان ایجاد کنند.

گراوند با تاکید بر تسهیل‌گری، راهگشایی و حل مشکلات تولیدکنندگان گفت: امید می‌رود مرکز فوریت‌های حل مشکلات تولیدی در تحقق مطالبات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان اثربخش باشد.

او با بیان اینکه مدیران و کارکنان ادارات که موانع ایجاد می‌کنند باید بر کنار گذاشته شوند تاکید کرد: اکنون اشتغال مهم‌ترین مطالبات و دغدغه مردم و مسئولان است که باید در حل مشکلات تولید کنندگان تلاش شبانه‌روزی شود.

نظر شما