مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ؛

هوای اراک همچنان در شرایط هشدار

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۸۹۲۹
هوای اراک همچنان در شرایط هشدار
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک برای ۲ هفته متوالی استمرار داشته و روز سه‌شنبه نیز شاخص کیفیت هوای این کلانشهر در شرایط هشدار گزارش شد.

به گزارش برنا از اراک، رضا میرزایی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوا در ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۲۳ بود که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی بیان کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از۲ و نیم میکرون بیشترین سهم آلایندگی را در ترکیبات هوای اراک داشته  است و بالاترین شاخص آلودگی هوای امروز (سه‌شنبه) در ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: یافته‌های هواشناسی از تداوم آلایندگی هوا و پدیده وارونگی دما تا پایان هفته جاری خبر می‌دهد و این درحالیست که موج سوم شیوع کرونا دامنه آسیب‌ها و خطر آلایندگی هوا را دوچندان کرده است.

میرزایی اظهار داشت: توصیه می‌شود در این روزها و با توجه به تاثیر آلودگی هوا بر تشدید بیماری کرونا، مردم و به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان در منازل بمانند و از حضور در فضای باز بپرهیزند.

وی گفت: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک و عملیات عمرانی و قیرکاری از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز