۶۵ هزار مشترک برق کهگیلویه و بویراحمد مشمول طرح برق امید می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۸:۳۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۹۶۰۲
۶۵ هزار مشترک برق کهگیلویه و بویراحمد مشمول طرح برق امید می‌شوند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۵ هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار مشترک برق شامل طرح برق امید می‌ شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛داوود راهزادی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد اشتراک، ۴۰ هزار مشترک شهری و ۲۵ هزار مشترک دیگر روستایی است. 

وی مهمترین هدف این طرح را اصلاح مصرف برق از سوی مشترکین دانست و افزود:اجرای طرح برق امید آغاز کننده زنجیره اصلاح مصرف برق بوده و اصلاح مصرف برق تضمین کننده پایداری شبکه های برق و بی نیازی به انرژی در سال های آینده است.

راهزادی تاکید کرد: طرح برق امید تلاش کرده امید را برای خانه ها با رعایت الگوی مصرف بیاورد و این طرح را دولت مصوب کرده است.

وی ابراز داشت: در این طرح مشترکان به سه گروه خوش مصرف، پرمصرف و کم مصرف تقسیم بند می شوند و آگاهی بخشی و سوق دهی آن دسته از مشترکین پر مصرف به سمت خوش مصرف ها در دستور کار است و مشترکین پر مصرف باید برق خود را مدیریت کرده تا به گروه هدف کم مصرف ها بپیوندند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اصلاح برق مشترکین خانگی بسیار مهم و حیاتی بوده و تغییر در برنامه های گذشته خدمات رسانی به مشترکین از دیگر دلایل اجرای طرح برق امید است. 

راهزادی بیان کرد: زمان آغاز طرح برق امید آبان ماه جاری بوده و گروه هدف مورد نظر برای اجرای این طرح مشترکین پر مصرف برق در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. 

وی گفت: مبالغ مشترکین کم مصرف در این طرح صفر خواهد بود و تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگوهای تعیین شده حفظ کنند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح به دنبال کاهش شدید مشترکین برق پر مصرف در استان هستیم و امید است با همکاری این مشترکین ، تعداد مشترکین پر مصرف به حداقل رسانده شود.

راهزادی تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم‌مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف درنظر گرفته شده بهره مند شوند. 

وی عنوان کرد: میانگین مصرف برق مشترکان خانگی استان حدود ۲۵۰ کیلووات ساعت در ماه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشترکانی با این میزان مصرف در گروه‌های خوش‌ مصرف طبقه‌بندی می‌شوند اما مشترکانی که تا ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، می‌توانند از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق بهره مند شوند. 

راهزادی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ ها، بهای کمتری برای برق بپردازند. 

وی ابراز داشت: این طرح در ۴ محور اساسی از جمله اطلاع رسانی، شناسایی، اجرایی و پایش پیش بینی شده است و نقش رسانه ها در این حوزه برای اطلاع رسانی به جامعه هدف بر کسی پوشیده نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز