هشت کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۹:۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۹۶۸۴
هشت کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری هشت کارگاه صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد کاظم رحمانی اظهار داشت: راه اندازی این کارگاه های صنایع دستی زمینه اشتغال ۷۴ نفر را در کهگیلویه وبویراحمد فراهم کرده است.

وی بیان کرد: برای ایجاد این تعداد کارگاه صنایع دستی ۱۰میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به سرمایه گذاران پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کارگاه ها در زمینه دوخت لباس های محلی،صنایع چرم،چوب و دست بافته های داری فعال شده است.

وی همچنین از پرداخت پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای جبران خسارت های وارد شده به ۴۷ نفر از هنرمندان صنایع دستی بر اثرانتشار ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هر یک از این متقاضیان بین ۶۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ابراز داشت:جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز