از محله بختیاری ها در شرف آباد یاسوج چه خبر؟/ نگاهی به تغییرات تحول ساز در شرف آباد

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۱:۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۹۷۹۶
از محله بختیاری ها در شرف آباد یاسوج چه خبر؟/ نگاهی به تغییرات تحول ساز در شرف آباد
محله بختیاری ها در منطقه شرف آباد یاسوج یکی از مناطقی بود که همواره با اولین بارش باران خبرساز می شد و سیلابی شدن این منطقه تردد را برای ساکنان غیرممکن می ساخت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شهرداری، این محله در مرکز شرف آباد بخاطر نداشتن کانال دفع آب های سطحی و آسفالت، با اولین بارش باران و هدایت سیلاب های بالادست به آن منطقه به باتلاق تبدیل می شد و عبور و مرور در آن عملا امکان ناپذیر بود.

دو سال قبل وقتی در اوج بارش باران نستهن مقدم شهردار یاسوج در راس ستاد بحران شهرداری راهی این محله شد، همانجا تصمیماتی برای نجات این بحران گرفته شد.

تابستان سال 98 در مراسمی که برای کلنگ زنی پروژه های عمرانی در محلات شرف آباد انجام شد، محله بختیاری ها به عنوان محل کلنگ زنی انتخاب شد تا نشان دهد عزم شهرداری برای نجات این محله جدی است.

اما عدم همراهی برخی از ساکنان محله برای عقب نشینی و رعایت ضوابط طرح های شهری، پروژه های این محله را به حاشیه راند تا بازهم شهرداری ورود کرد و با جلسات متعددی که با ساکنان داشت آنان را متقاعد به رعایت ضوابط و طرح های شهرسازی کرد.

حالا در سال 99 کانال دفع آب های سطحی شرف آباد به طول بیش از 320 متر با عرض 1 متر ساخته شده است و خیابان این مرکز محله نزدیک به نیز آسفالت شده است و کوچه های منتهی به خیابان اصلی نامگذاری شد و تابلوی آنها نصب شد و این کوچه ها نیز زیرسازی شده تا زمستان سال 99 برای این محله با آرامش طی شود.

یقینا اگر ساکنان محلات بخصوص در چنین محله هایی برای اخذ پروانه و پرداخت عوراض شهرداری و همچنین رعایت ضوابط طرح های شهری اقدام کنند، اقدامات سازنده در این محلات با قدرت و جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت و این محلات در فصول بارندگی مشکلی نخواهند داشت.

اما این پایان کار شهرداری یاسوج در شرف آباد نیست و در این محله آسفالت خیابان 20 متری جانبازان، اجرای ادامه بلوار کشاورز، جدول گذاری خیابان محله امیر، آسفالت خیابان محله حاجتی ها، آسفالت و جدول گذاری معابر خیابان های شهید ذاکر زاده ( مهر سابق ) بخشی از خدمات شهرداری در محله شرف آباد است که همزمان با جرای خط پروژه مسیر 45 متری در این منطقه باعث تحول اساسی در این محله خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز