شمار جانباختگان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۴ نفر رسید

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۷:۵۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۰۸۵۲
شمار جانباختگان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۴ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 214 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 362 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 141 بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٨ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
 
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 48 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
 وی اذعان داشت: امروز 365 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ، دنا و گچساران می باشند و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان های استان هستند.
 
دکتر یزدان پناه درمورد میزان سرایت‌پذیری کرونا در استان گفت: میزان سرایت پذیری کرونا به دلیل جهش ژنتیکی در استان بالاست. بنابراین هم سرایت پذیری و هم شدت بیماری بیشتر شده است و شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در سنین کمتر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستیم.
 
وی مراجعه بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا ویروس به مراکز بهداشتی و درمانی و موسسات پزشکی در استان را نیز یکی از عوامل شیوع دانست و عنوان کرد: مردم استان باید با رعایت کامل پروتکل ها و‌فاصله گذاری فیزیکی مناسب در این مراکز حضور پیدا کنند تا خدای ناکرده درگیر این‌ بیماری خطرناک‌ نشوند.
 
وی استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات را از همگان خواستار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز