نماینده ولی فقیه در استان ؛

رهنمودهای رهبری چراغ راه آحاد مردم و مسئولان در مقابله همه‌جانبه با کرونا است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۱۰۱۶
رهنمودهای رهبری چراغ راه آحاد مردم و مسئولان در مقابله همه‌جانبه با کرونا است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه آحاد مردم و مسئولان در مقابله همه‌جانبه با گسترش ویروس کرونا است و برای تحقق این مهم باید تمام ظرفیت‌ها بکار گرفته شود.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آئین آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان مرکزی موسوم به شهید سلامت قاسم جلیلوند در فرماندهی انتظامی این استان افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کرونا کشور نقطه نظرات کارگشایی ارائه کردند که با عمل به آنها می‌توان بر این ویروس منحوس غلبه کرد.
وی ادامه داد: استان مرکزی در موج نخست کرونا با همکاری همه جانبه مردم و مسئولان ظرف مدت کوتاهی از رتبه دوم کشور به لحاظ شیوع کرونا خود را به رتبه‌های آخر رساند و در این مرحله نیز می‌توان با تلاش مضاعف و وحدت رویه، گسترش این ویروس را مدیریت کرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: پیشگیری و بهداشت در مورد هر بیماری و از جمله ویروس کرونا مقدم بر درمان است بنابراین باید با نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در جامعه شمار ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را به حداقل ممکن رساند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: کادر درمان و جامعه پزشکی کشور و استان مرکزی بیش از هشت ماه است که درگیر درمان بیماران کرونایی است و باید با همدلی و همکاری بتوانیم باری از دوش این قشر از جامعه برداریم.
وی اضافه کرد: توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه بین افرادی که از شیوع کرونا آسیب مالی متحمل شده‌اند در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده و امید است آحاد مردم در این امر خداپسندانه مشارکت گسترده داشته‌ باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به سلامت و رعایت بهداشت در بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: هدف تشکیل این قرارگاه ارائه آموزش‌های لازم برای مردم در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است اما با افرادی که با بی‌توجهی به این مهم بخواهند به حقوق دیگران تجاوز کنند، برخورد قانونی می‌شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افرود: مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مقابله با کرونا وظیفه شرعی بر عهده دارند و همه باید به این وظیفه عمل کنند.

 

نظر شما